Iranian Agriculture News Agency

پرورش مرغ استاندارد در چهار شهرستان خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر مرغ استاندارد نژاد آرین در چهار شهرستان و پنج واحد این استان پرورش داده می‌شود.

پرورش مرغ استاندارد در چهار شهرستان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی ادامه داد: خراسان جنوبی جزو پنج استان کشور است که این نژاد از مرغ را پرورش می‌دهد و امیدواریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم این برنامه مهم را گسترش دهیم.

وی گفت: برای تحقق این هدف، جهاد کشاورزی مشوق‌هایی را برای تولید کنندگانی که قصد فعالیت دارند، اتخاذ کرده که اولویت در تامین نهاده‌ها از مهمترین آنها است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: تهیه داروی مصرفی و پرداخت تسهیلات به ازای هر سر جوجه از مهمترین این مشوق‌ها است که در زمینه تسهیلات ۱۲ درصد سود را دولت و ۶ درصد را متقاضی پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه از این متقاضیان تعرفه جوجه ریزی اخذ نمی‌شود اظهار داشت: بخشودگی ۵۰ درصدی بیمه اجباری و تکمیلی از دیگر مشوق‌ها است.

وی با بیان اینکه توسعه مرغ استاندارد بسته به تغذیه مردم است تاکید کرد: بدون شک فرهنگ‌سازی استفاده از مرغ استاندارد از تولید کننده تا چرخه مصرف نیازمند عزم همگانی است که امیدواریم با تحقق آن این ظرفیت مغفول مانده احیا شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید