Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفات کشاورزی سربیشه با مدیریت تلفیقی روشهای مبارزه

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سربیشه در خصوص مبارزه با آفت چوبخوار گفت: این آفات در نتیجه ضعف درختان و عدم رعایت مسایل بهزراعی در سطح شهرستان گسترش یافته و مدیریت تلفیقی به عنوان گامی در جهت کاهش جمعیت و خسارت چوبخوارها لازم است.

مبارزه با آفات کشاورزی سربیشه با مدیریت تلفیقی روشهای مبارزه

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مدیرجهادکشاورزی شهرستان سربیشه در خصوص مبارزه با آفت چوبخوار گفت: مهمترین آفات درختان میوه، سوسک سرشاخه خوار رزاسه، سوسک چوبخوار سارتا، سوسک طوقه و ریشه خوارهستند. این آفات در نتیجه ضعف درختان و عدم رعایت مسایل بهزراعی در سطح شهرستان گسترش یافته و مدیریت تلفیقی به عنوان گامی در جهت کاهش جمعیت و خسارت چوبخوارها لازم است .

مریم جوادی بایگی بیان داشت: در سیستم مدیریت تلفیقی از تمام روشهای مبارزه به طور هماهنگ وموثراستفاده می شود. استفاده از آبیاری مناسب، تقویت درختان، هرس گیاه، کاشت گیاهان جلب کننده سوسک مانند سیر و پیاز و روش آخر استفاده از خمیر سمی یا سمپاشی با نظر کارشناس حفظ نباتات میباشد.

وی در ادامه در خصوص ردیابی کانون های سن در این فصل افزود: سن گندم مهمترین عامل خسارت زای گندم و جو است. بعد برداشت گندم این سن از مزارع به مراتع و دامنه های کوهها مهاجرت میکند و در زیر بوته های گون، تاغ درمنه و در لایه سطحی خاک های غنی در مسیر رودها در پاییز و زمستان را میگذراند، به طوری که گاهی صدها سن زیر بوته دیده می شود.

کنترل سن در یک هکتار مکان زمستان گذران معادل دهها هکتار مبارزه درمزرعه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید