Iranian Agriculture News Agency

برداشت طلای سرخ از ۳ هزار هکتار سطح زیر کشت سرایان

مدیر جهاد کشاورزی سرایان از برداشت محصول زعفران در سطح سه هزار هکتار اراضی زیر کشت محصول و پیش بینی برداشت ۱۲تنی زعفران خشک در این شهرستان خبر داد.

برداشت طلای سرخ از ۳ هزار هکتار سطح زیر کشت سرایان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدرضا صفایی مدیر جهاد کشاورزی سرایان با بیان اینکه این شهرستان از نظر کمّی رتبه دوم استان را در تولید زعفران و از نظر کیفی بر اساس آزمایش‌های انجام شده بهترین زعفران را دارد، می گوید: زعفران سرایان از نظر کیفی در استان و خارج از آن بی‌نظیر است به گونه‌ای که خرید توافقی زعفران توسط سازمان تعاون از نظر کیفی و کمی رتبه اول را دارد.

 وی با اشاره به اینکه امسال ۱۲ تن زعفران خشک در سرایان برداشت می‌شود، می افزاید: پیگیر راه‌اندازی ۲ واحد بسته بندی زعفران در سرایان هستیم که متقاضی این واحد در انتظار دریافت تسهیلات است و یکی از این واحدها در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

 مدیر جهاد کشاورزی سرایان از احداث کارخانه تولید محصولات آبمیوه ای بر پایه زعفران خبر می دهد و می گوید: امسال برداشت زعفران در ۳۰۰ هکتار از مزراع روستاهای کوهپایه‌ای و ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زیرکشت این محصول در سرایان آغاز شده است.

 صفایی با اشاره به اینکه در سرایان ۶ هزار بهره‌بردار به زعفران کاری اشتغال دارند، بیان می کند: با توجه به افزایش ۱۰ درصدی سطح زیرکشت این محصول پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده شاهد افزایش تولید در شهرستان باشیم.

 وی در ادامه اظهار  می کند: در خراسان جنوبی ۱۵ هزار و ۷۸۰ هکتار زیرپوشش کاشت گیاه زعفران است که سه هزار هکتار آن در شهرستان سرایان است و از ابتدای آبان برداشت زعفران در این شهرستان آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

 صفایی به اهمیت اشتغال در فصل برداشت زعفران در سرایانی اشاره می کند و می گوید: همه ساله در این فصل بیش از سه هزار نفر روز اشتغال فصلی ایجاد می شود که تأثیر زیادی در اشتغال استان دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید