Iranian Agriculture News Agency

دریافت تسهیلات طرح‌های تولیدی کشاورزی خراسان جنوبی از صندوق توسعه ملی

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: سهم مناطق غیربرخوردار از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت شناور و کشوری است.

دریافت تسهیلات طرح‌های تولیدی کشاورزی خراسان جنوبی از صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات ۱۰ درصد است، اظهار کرد: این تسهیلات برای تمامی طرح‌های تولیدی کشاورزی بوده و سقف پرداختی به اشخاص حقیقی ۴ میلیارد تومان و به اشخاص حقوقی 30 میلیارد تومان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات سرمایه در گردش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ویژه مناطق غیر برخوردار نیز از محل صندوق توسعه ملی ابلاغ شده است.

قوسی اظهار کرد: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد با مدت زمان بازپرداخت یک سال است و صاحبان صنایع متقاضی دریافت این تسهیلات نباید در گذشته از تسهیلات توسعه صندوق ملی استفاده کرده باشند.

وی با بیان اینکه متقاضیان تسهیلات صندوق توسعه ملی باید در سامانه سیتا نام‌نویسی کنند، تصریح کرد: تسهیلات سرمایه در گردش ویژه اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در عرصه خرید، بسته‌بندی، فرآوری و صادرات زعفران به بانک‌های کشاورزی، ملت و توسعه صادرات ابلاغ شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، نرخ سود این تسهیلات را ۱۵ درصد با بازپرداخت یک سال عنوان کرد و افزود: با توجه به شناور بودن تسهیلات صندوق توسعه ملی، هر استانی که در کمترین زمان ثبت‌نام کند، میزان بیشتری از این تسهیلات را دریافت خواهد کرد.

قوسی اظهار کرد: تسهیلات صندوق توسعه ملی به استان‌ها ابلاغ شد و فعالان بخش کشاورزی استان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی گفت: سهم تسهیلات ۵۴۰ میلیارد تومان برای تمام استان‌های کشور مصوب شده است که به صورت شناور و فاقد محدودیت به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: بهره‌بردارانی که در گذشته در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده‌اند باید به بانک مراجعه و برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات برای گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و احداث سایبان دام ۱۲.۵ درصد در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: همچنین نرخ سود تسهیلات برای دام ۱۴ درصد و برای صنایع تبدیلی و بارگاه زرشک ۱۵ درصد پیش بینی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید