Iranian Agriculture News Agency

اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای فعالان بخش زعفران

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای فعالان بخش زعفران خبر داد.

اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای فعالان بخش زعفران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار کشوری برای فعالان بخش زعفران برای سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی خبر داد و گفت: این اعتبار به صورت تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در عرصه خرید، بسته بندی، فرآوری و صادرات زعفران پرداخت می‌شود.

غلامرضا قوسی افزود: این اعتبار به بانک‌ها ابلاغ شده که با نرخ سود ۱۵ درصد و بازپرداخت یک ساله به متقاضیان اعطا می‌شود و سهمیه هر استان متناسب با تعداد طرح‌های معرفی شده از سوی جهاد کشاورزی و جذب اعتبار در این طرح است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برداشت ۷۰ تن زعفران از اراضی زیرکشت این محصول در استان خبر داد و اظهار داشت: بیشترین سطح زیرکشت زعفران در خراسان جنوبی مربوط به قاینات با ۵ هزار و ۷۹ هکتار است.

وی با بیان اینکه برداشت زعفران در خراسان جنوبی تا آذرماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود امسال تولید زعفران در استان سه ونیم درصد افزایش یابد افزود: امسال زعفران از ۱۶ هزار و ۸۰۷ هکتار سطح زیرکشت این محصول برداشت می‌شود که ۴۵۰ هکتار اراضی زیرکشت نسبت به سال گذشته توسعه یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید