Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت زرشک از چهار هزار هکتار باغ‌های زیرکوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه گفت: برداشت زرشک از چهار هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان زیرکوه آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن زرشک تر برداشت شود.

آغاز برداشت زرشک از چهار هزار هکتار باغ‌های زیرکوه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، جواد درویشی گفت: پیش‌بینی این است که برداشت زرشک امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته ‌باشد و علت این کاهش خسارت ۱۵ درصدی از ابتدای امسال بر اثر سرما و کاهش برداشت به خاطر سال آوری محصول است.

وی با بیان اینکه در این شهرستان چهار هزار و ۷۰۰ بهره‌بردار در زمینه تولید زرشک فعالیت دارند گفت: برداشت محصول زرشک در زیرکوه از مهر ماه آغاز می‌شود و تا اواخر آبان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه به باغداران توصیه کرد: برای پیشگیری از زیان تغییر احتمالی شرایط آب و هوایی به محصول زرشک آن را با شاخه برداشت و سپس در بارگاه‌های بهداشتی خشک کنند.

وی اظهار کرد: بسیاری از زرشکاران محصول خود را به صورت سنتی در خرمن خشک می‌کنند و با توجه به همزمان شدن فصل برداشت با ریزش نزولات جوی، خسارت زیادی به کشاورزان منطقه وارد می‌شود.

خراسان جنوبی با ۱۷ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ زرشک و ۲۱ هزار تن برداشت سالانه محصول، ۹۸ درصد زرشک تولیدی کشور را در اختیار دارد.

ایران در عرصه تجارت جهانی بزرگترین تولید کننده زرشک و خراسان جنوبی تولید کننده عمده این محصول است.

شهرستان مرزی زیرکوه رتبه دوم تولید این محصول را نه فقط از نظر تولید بلکه به لحاظ خرید و فروش انواع زرشک پفکی و معمولی داراست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید