Iranian Agriculture News Agency

عرضه مستقیم زرشک در میادین میوه و تره بار تهران

خراسان جنوبی با 100 هزار تن زرشک در کشور مقام اول در تولید این محصول با ارزش را به خود اختصاص داده است.

عرضه مستقیم زرشک در میادین میوه و تره بار تهران

‍ به گزارش خبرنگار ایانا، مدیریت تعاون روستایی استان خراسان جنوبی همزمان با همکاری معاونت بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور چندین برنامه را در دستور کار خود قرار داد؛ در مرحله اول پیگیری برای بازار خرید این محصول که باعث شده که مدیر و معاونت تعاون روستایی این استان شخصا به تهران سفر کند و از نزدیک جایگاه این محصول استراتژیک را در غرفه های فروشگاههای بزرگ مورد بررسی قرار دهند.

در نهایت این بررسی های میدانی به قرارداد با فروشگاههای زنجیره ای مانند اتکا، شهروند ومدیریت تامین رضوی وابسته به آستان قدس رضوی، کارخانجات فرآوری مثل مربای به صبا و...  منجر شد.

همزمان در تهران از سازمان میادین میوه و تره بار تهران چندین غرفه در اختیار  تشکلهای این استان قرار گرفت تا بتوانند محصول خود را به صورت مستقیم عرضه کند.

برای عرضه محصول در فضای مجازی نیز تقاهم نامه ای با شرکت پارسی پست منعقد شد که ضمن عرضه این محصول در فضای مجازی در سطح دنیا نسبت به فروش وعرضه این محصول با ارزش (زرشک ) در شبکه مویرگی به‌صورت پستی اقدام شود.

با پیگیری‌های ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی استان روز گذشته نیز اولین محموله زرشک تازه جهت توزیع در سطح کلان شهرتهران ارسال شد ودر حال حاضر نیز تشکل های خراسان جنوبی در حال آماده سازی و بسته بندی محصول برای ارسال به بازارهای هدف هستند.

در کنار همه این فعالیت‌ها یک بروشور کامل حدود۵۰ صفحه به زبان انگلیسی ویک برشور تک برگی به زبان فارسی و انگلیسی آماده طراحی جهت ارسال به تمامی سفارت خانه های ایران تحویل معاونت بازرگانی و دیپلماسی وزارت امور خارجه شد که نمونه محصول  نیز در حال ارسال به این سفارتخانه هاست.

توضیح تکمیلی اینکه با  پیگیری های جدی آقای ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی استان خراسان جنوبی و اتحادیه تعاون روستایی استان خرید توافقی زرشک در حال انجام است و توانستند با راه اندازی مراکز خرید زرشک از کشاورزان قیمت این محصول را از ۳۵۰۰۰ تومان به ۵۵۰۰۰ تومان ( قیمت پایه خرید توافقی) افزایش دهند؛ جالب اینکه در حال حاضر اتحادیه تعاون روستایی استان سفارش ۵ تن زرشک  دریافت کرده  اما فروشنده ای حاضر به فروش محصول خود به این قیمت نیست که حکایت از موفقیت طرح دارد.

گفتنی است خراسان جنوبی با تولید ۱۰۰ هزار تن زرشک تر و یا ۲۱ هزار تن زرشک خشک مقام اول وبیش از ۹۰ درصد تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص می‌دهد  که با افزایش  مصرف در سال‌های اخیر قیمت آن  افزایش خوبی داشت؛ البته با شیوع ویروس کوید 19، تحریم‌های اقتصادی وتوقف صادرات متاسفانه قیمت زرشک بشدت کاهش و با قیمت موجود نیز تقاضا بشدت کاهش یافت به نحوی که عملا خرید و فروش محصول متوقف و محصول تقریبا در بارگاههای زرشک و یا سردخانه ها استان باقی مانده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید