Iranian Agriculture News Agency

کمبود کود شیمیایی در خراسان جنوبی وجود ندارد

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران، از عدم کمبود کود شیمیایی در استان خبر داد وگفت: همه انواع کود‌های شیمیایی در استان موجود است و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

کمبود کود شیمیایی در خراسان جنوبی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدمهدی سعیدی با بیان این که قیمت کود اوره هیچ تغییری نداشته است، افزود: به همین دلیل مراجعه کشاورزان بیشتر برای خرید کود اوره است.

وی با اشاره به این ۸۵ درصد از کود مورد نیاز کشاورزان در داخل کشور تولید می‌شود عنوان کرد: ۷۵ درصد از این میزان اوره و ۱۰ درصد از آن فسفاته و پتاسه است و تنها ۱۵ درصد از کود فسفاته و پتاسه مورد نیاز کشاورزان وارداتی است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: هزار و ۵۰۰ تن از انواع کود‌های اوره، فسفاته و پتاسه در استان در حال توزیع است.

وی تصریح کرد: اختصاص کود به کشاورزان بر اساس اطلاعات زمین‌های آن‌ها در سامانه جامع پهنه بندی انجام می شود.

سعیدی ادامه داد: برنامه ریزی شده است که کود فسفاته و پتاسه به طور ترکیبی در استان توزیع شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی افزود: کارگزاری‌هایی که برای تامین مبلغ خرید دچار مشکل هستند به بانک تجارت معرفی می‌شوند تا از وام ۶ ماهه با نرخ سود ۱۰ درصد بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: قیمت هر کیسه کود سوپر فسفات تریپل ۴۲۳ هزار تومان، دی آمونیوم فسفات ۴۹۶ هزار و  ۵۰۰ تومان، کلرور پتاسیم ۵۰۰ هزار تومان، سولفات پتاسیم  ۵۴۴ هزار و ۲۵۰ تومان، سوپر فسفات ساده ۳۵ هزار و ۷۵۰ تومان و کود اوره ۵۴ هزار و ۵۶۲ تومان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید