Iranian Agriculture News Agency

خودکفایی استان در تولید بذور بوجاری شده

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: هدف جهاد کشاورزی این است تا ارقام مقاوم به شوری، مقاوم به خشکی و مقاوم به انواع تنش‌ ها به کشاورزان معرفی شود تا از راندمان و پتانسیل بالایی برخوردار باشد.

خودکفایی استان در تولید بذور بوجاری شده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با بیان اینکه سال هاست بذر بومی در زمین‌ های استان کشت می‌شود، گفت: چندسالی است بذر‌هایی متناسب با شرایط آب و هوایی استان شناسایی شده است تا ازین پس کشاورزان محصول بهتر و با کیفیت تری برداشت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل کشت، گندم و جو‌ های خریداری شده از کشاورزان به واحد‌ های بوجاری انتقال داده می‌شود تا بذری با کیفیت برای کشاورزان آماده شود.

قوسی بیان کرد: کشاورزان استان می‌توانند برای خرید این بذر‌ها به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

رییس اداره خدمات فنی و کشاورزی مدیریت تعاون روستایی خراسان جنوبی نیز از تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تن بذر گندم و جو در استان خبر داد و افزود: سه تشکل در مجموعه تعاون روستایی کار بوجاری و فرآوری بذر را در استان انجام می‌دهند.

زین العابدینی با اشاره به اینکه چندسالی است خراسان جنوبی به کمک واحد ‌های بوجاری در تامین بذر مورد نیاز خودکفا شده است، افزود: سالیانه متناسب با نیاز استان به طور متوسط بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تن بذر گندم و جو تولید می‌شود.

جویبان، مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی خراسان جنوبی نیز در این خصوص بیان کرد: بر اساس شرایط آب و هوایی هر شهرستان ارقام مختلف گندم و جو کشت می‌شود.

وی افزود: این ارقام بر اساس سهمیه ‌ای که جهاد کشاورزی به هر شهرستان اختصاص می‌دهد بین آن‌ها توزیع می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید