Iranian Agriculture News Agency

لزوم ارائه آموزش به کشاورزان برای تولید محصول ارگانیک و استاندارد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به خرده مالکی های موجود در استان، آموزش مهمترین نکته برای تولید محصول ارگانیک و استاندارد است.

لزوم ارائه آموزش به کشاورزان برای تولید محصول ارگانیک و استاندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی در کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی و آب اتاق بازرگانی بیرجند کرد: سطح زیر کشت زرشک طی سال گذشته ۱۷ هزار و ۶۴۳ هکتار و میزان تولید ۲۱ هزار تن بوده است.

وی سطح زیر کشت زعفران را ۱۶ هزار و ۸۰۷ هکتار عنوان کرد و گفت: همچنین سه هزار ۸۶۳ هکتار سطح زیر کشت عناب بوده و قریب به هفت هزار تن تولید داشته ایم.

وی ادامه داد: با توجه به تنش های خشکی، شوری آب و خاک، زرشک استان منحصر به فرد بوده و در تولید عناب و زعفران هم بعد از خراسان رضوی در رتبه دوم قرار داریم.

رضایی با بیان اینکه محصولات استراتژیک در زمینه اشتغال و تولید نقش بسیار مهمی دارند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار بهره بردار زرشک و زعفران و ۱۰ هزار بهره بردار عناب داریم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به خرده مالکی های موجود در استان، آموزش مهمترین نکته برای تولید محصول سالم است.

وی با بیان اینکه سال گذشته چهار گواهی محصول سالم در استان اخذ شده است، افزود: تولید محصول سالم مهمترین هدف جهاد کشاورزی بوده بنابراین نیازمندیم بخش های خصوصی، صنایع تبدیلی و فرآوری همکاری کنند.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم برای مبارزه با آفات، از کودها و سموم بیولوژیک و کودهای غیرشیمیایی استفاده شود.

رضایی ترویج یافته های جدید، انتقال تجربیات و آموزش های صحیح از نظر کمی و کیفی را از مهم ترین و اصلی ترین اهداف جهاد کشاورزی دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید