Iranian Agriculture News Agency

عدم قاچاق گندم در خراسان جنوبی

مدیر توسعه بازرگانی سازمان در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی اظهار کرد: تقویت و تشدید نظارت‌ها به منظور جلوگیری از احتمال هرگونه قاچاق گندم در سطح استان انجام شده است.

عدم قاچاق گندم در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدعلی بیجاری با بیان اینکه ۱۸ مرکز برای تحویل محصول گندم کشاورزان در استان فعال است، گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۹۰۰ تن محصول گندم مازاد تولیدی کشاورزان خراسان جنوبی خریداری و تحویل سیلو‌ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری تاکنون موردی از قاچاق گندم در خراسان جنوبی گزارش نشده است، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم از ۲۷ اردیبهشت امسال آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد که به دلیل متفاوت بودن شرایط اقلیمی و برداشت گندم، امکان دارد تا اواسط مهرماه نیز در استان تمدید شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال زراعی جاری ۱۸ هزار و ۶۰ هکتار اراضی استان زیرکشت گندم قرار گرفت که پیش‌بینی می‌شود ۶۵ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

بیجاری با بیان اینکه در سال جاری تاکنون بخشی از آرد استان در خارج از شبکه عرضه شده است، افزود: بر اساس تبصره ماده ۱۸ قانون تعزیرات حمل و نگهداری آرد به غیر از نانوایی‌ها و توسط افراد مجاز به حمل آرد، در سایر موارد جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید