Iranian Agriculture News Agency

بازسازی ۲۰۰ رشته قنات در خراسان جنوبی

مدیر آب و خاک و امورفنی و مهندسی سازمان از بازسازی و مرمت۲۰۰ رشته قنات خراسان جنوبی در سال جاری با اختصاص ۲۵ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان اعتبار خبر داد و گفت: قنوات میراث فرهنگی و سازه تاریخی و کهنی است که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم.

بازسازی ۲۰۰ رشته قنات در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، «محمد حسن غلامی»  در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران اظهار کرد: در استان ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات وجود دارد که تاکنون ۴۰ درصد آن احیا و بازسازی شده است.

مدیر آب و خاک و امورفنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در سال جاری اعتبارات احیای قنوات کاهش داشته است، افزود: در این زمینه امسال ۲۵ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی به منظور احیا و مرمت قنوات به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از این اعتبارات مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان اعتبار ملی(تخصیص ۱۰۰ درصدی)، پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی به صورت اوراق (تاکنون تخصیص نیافته) و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز مربوط به اعتبار طرح های مشارکتی با بنیاد برکت، کمیته امداد، بسیج سازندگی، بنیاد علوی است.

غلامی اعتبارت سال گذشته احیای  قنوات استان را ۳۳ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: در همین راستا از محل این اعتبارات ۳۳۴ رشته قنات بازسازی و مرمت شده است و امسال نیز ۲۰۰ رشته قنات در استان بازسازی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید