Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت ۴۷۲۵ تن خرما از نخلستان‌های خراسان جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی سطح زیر کشت خرمای استان را حدود یک هزار و ۵۳۱ هکتار اعلام کرد و می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از چهار هزار و ۷۲۵تُن خرما از نخلستان‌های استان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۴۷۲۵ تن خرما از نخلستان‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، «عبدالرضا رضایی» با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ بهره‌بردار خرما فعالیت دارند، می‌افزاید: بیشترین سطح زیرکاشت خرما در استان با هزار و ۱۶۶ هکتار به شهرستان طبس و سپس به نهبندان با ۳۶۵هکتار اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه رقم‌های زیادی از خرما در خراسان جنوبی برداشت می‌شود، ادامه می‌دهد: ارقام خرماهای برداشتی خراسان جنوبی بیشتر شامل خاره خوش، پرکوه، زاهدی، پیارم، مجول، کبکاب و مضافتی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره کاهش سطح زیر کشت خرما در استان، تصریح می کند: برخی نخل‌های کم‌بازده حذف شدند اما هنوز طرح جایگزینی انجام نشده است چرا که تسهیلات در بحث توسعه باغات محصول خرما با توجه به اینکه باردهی آنان چندسال طول می کشند برای آنان اقتصادی نیست که بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند.

وی ادامه می دهد: یکی دیگر از مشکلات نخل داران استان خراسان جنوبی نبود صنایع بسته بندی و سردخانه یا کم بودن ظرفیت آن برای نگهداری خرما است.

رضایی با اشاره به اینکه برداشت خرما از اوایل شهریورماه شروع شده و تا اواسط مهر ادامه دارد، می افزاید: بیشتر خرمای تولید شهرستان در داخل استان به مصرف می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید