Iranian Agriculture News Agency

بهره‌مندی ۲۳هزار خانوار در خراسان جنوبی از مزایای پروژه‌های جهادکشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: با اجرای پروژه‌های هفته دولت در حوزه کشاورزی استان ۲۳هزار خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی ۲۳هزار خانوار در خراسان جنوبی از مزایای پروژه‌های جهادکشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی اظهار کرد: در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برای هفته دولت 164 پروژه با هزینه‌کرد 75 میلیارد تومان آغاز شد، که با اجرای این پروژه‌ها 23هزار خانوار بهره‌مند می‌شوند و برای 293 نفر شغل جدید ایجاد می‌شود.

وی گفت: با اجرای این پروژه‌ها برای 5 هزار و 30 نفر تثبیت شغل می‌شود و بیشترین پروژه‌ها در بخش آب و خاک است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: 100 پروژه در بخش آب و خاک، 29 پروژه در بخش آبخیزداری، 19 پروژه در بخش تولیدات دامی است و بیشترین پروژه‌ها در سربیشه، طبس و بشرویه اجرا می‌شود.

قوسی بیان کرد: عملیات اجرایی بخشی از این پروژه‌ها آغاز شده و تلاش می‌شود پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی شده هرچه زودتر به سرانجام برسد اما یکی از پروژه‌های تولیدی اشتغال‌زا که برای توسعه کشاورزی مهم است، نهضت گلخانه‌ای است که در دو روز گذشته با حضور استاندار در شهرستان زیرکوه و سرایان کلنگ زنی شد.

وی گفت: سال گذشته تفاهم نامه‌ای توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی استان با استانداری منعقد شد و در آن راستا قرار شد 700 هکتار گلخانه احداث شود که با پیگیری‌های انجام شده شناسایی زمین صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از صدور مجوز برای واگذاری یک هزار و 51 هکتار خبر داد و افزود: نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی وارد فاز اجرایی شده و در خوسف نیز حفاری چاه انجام شده و از برنامه مدون در نظر گرفته شده برای نهضت گلخانه‌ای جلو هستیم که این یکی از پروژه‌هایی است که زمینه اشتغال زیادی را فراهم می‌کند.

قوسی ظرفیت اشتغال در نهضت گلخانه‌‌ای را در خراسان جنوبی 8 هزار نفر دانست و بیان کرد: با ایجاد اشتغال و به کارگیری فارغ التحصیلان کمک بزرگی به اشتغال می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در طرح نهضت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی ظرفیت تولیدی مجتمع‌ها 280 هزار تن است که بیشتر محصولات صادرات محور مدنظر است و برای سرمایه گذارانی که تمایل دارند در این راستا سرمایه گذاری کنند مسیر هموار است؛ ما نیز کمک می‌کنیم تا تسهیلات مورد نظر برای سرمایه گذاری فراهم شود تا در راستای افزایش تولید و جهش بتوان گام مهمی برداشت. در حال حاضر نیز از ظرفیت پیشرفت فیزیکی موجود در نهضت گلخانه‌ای راضی هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید