Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از طرحهای کشاورزی ۷۵ میلیارد تومانی خراسان جنوبی در هفته دولت

طرح‌های کشاورزی استان خراسان جنوبی با اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی در هفته دولت افتتاح شد.

بهره‌برداری از طرحهای کشاورزی ۷۵ میلیارد تومانی خراسان جنوبی در هفته دولت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت گلخانه‌ای استان خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد،  گفت: جمع کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای اجرای طرح‌های هفته دولت در بخش کشاورزی استان ۷۵ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان است و ۳۳ هزار و ۷۳۵ خانوار از مزایای آنها برخوردار می‌شوند.

غلامرضا قوسی افزود: بهره‌برداری از ۱۶۴ پروژه جهاد کشاورزی استان با اعتبار ۷۵ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان همزمان با هفته دولت امسال آغاز شد.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۰۰ پروژه در حوزه آب و خاک، ۲ پروژه در حوزه باغبانی، یک پروژه در حوزه ترویج، ۱۹ پروژه در حوزه تولیدات دامی، پنج پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، ۲ پروژه در حوزه شیلات و آبزیان، ۶ پروژه در حوزه صنایع کشاورزی و ۲۹ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: جهاد کشاورزی با اجرای این پروژه‌ها برای ۲۹۳ نفر اشتغال پایدار و شغل جدید ایجاد کرده و تثبیت اشتغال برای پنج هزار و ۳۰۷ نفر را نیز رقم زده است.

وی افزود: همچنین امروز در دومین روز هفته دولت عملیات اجرایی نهضت گلخانه‌ای استان به مساحت ۱۲۴ هکتار با حضور استاندار خراسان جنوبی در سرایان به صورت همزمان در شهرستان‌های سرایان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه آغاز شد.

قوسی گفت: این طرح‌ها با پیش‌بینی اعتبار یک هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: به صورت همزمان و با حضور استاندار ۲ واحد گلخانه‌ای در شهرستان‌های قاینات و بشرویه به مساحت ۱.۵ هکتار و اعتبار ۲۹ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۲۳ نفر به بهره‌برداری رسید.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و استاندار امروز به همراه جمعی از مسوولان استان برای افتتاح طرح‌های هفته دولت به شهرستان سرایان سفر کرد.

وی دیروز طرح‌های نخستین روز هفته دولت را در مرکز استان افتتاح کرد.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان از دوم شهریور همزمان با شروع هفته دولت در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید