Iranian Agriculture News Agency

نهایی شدن مطالعات ۵ مجتمع گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه تاکنون مطالعات پنج مجتمع گلخانه‌ای در خراسان جنوبی به اتمام رسیده است، گفت: در اکثر شهرستان‌ها تا پایان فصل پاییز مطالعات نهایی خواهد شد.

نهایی شدن مطالعات ۵ مجتمع گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی،  مهدی سورگی با اشاره به اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در استان، گفت: تاکنون برای یک‌هزار و ۵۱ هکتار از اراضی در بحث شهرک‌های گلخانه، بارگاه بهداشتی زرشک، شهرک دامداری و شیلات مجوزهای کمیسیون ماده ۲ واگذاری اراضی اخذ شده است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای شهرک‌های گلخانه‌ای در چهار شهرستان نهبندان، زیرکوه، سربیشه و سرایان منتشر شده است، اظهار کرد: ۱۱۴ نفر در این فراخوان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۵ نفر نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کرده‌اند و تشریفات واگذاری اراضی پیگیری و ابلاغ آنان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مطالعات پنج مجتمع گلخانه‌ای در استان نهایی و مصوب شده است، ادامه داد: برای ۵۵۰ هکتار نیز مشاور مشخص شده و عملیات نقشه برداری در حال انجام است و در عمده شهرستان‌ها تا پایان پاییز مطالعات نهایی خواهد شد.

سورگی یادآور شد: همچنین مجوز حفاری چهار مجتمع اخذ شده و مابقی مجتمع‌ها نیز مجوز تامین آب را دریافت کرده‌اند.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه میزان تعهد استان در قالب تفاهم‌نامه بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در زمینه احداث مجتمع‌های دامپروری ۱۰۰ هکتار است، افزود: در حال حاضر مطالعات ۱۱۷ هکتار در دست مشاور است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه بارگاه‌های بهداشتی زرشک نیز از ۱۵۷ هکتار شناسایی شده، مطالعه ۳۰ هکتار قطعی شده و باقی اراضی در حال پیگیری برای تعیین مشاور است، گفت: در زمینه شیلات برای مجموع ۵۵ هکتار مجوز کمیسیون ماده ۲ گرفته شده است و مشاور انجام مطالعات آن تعیین شده است.

سورگی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی نهضت گلخانه‌ای در استان برای ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

گفتنی است؛ پس از انعقاد طرح واگذاری هزار هکتار شهرک کشاورزی براساس تفاهم‌نامه مهر سال ۹۸ استانداری با شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان  ۶۳ نقطه از اراضی مستعد برای اجرای این طرح شناسایی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید