Iranian Agriculture News Agency

احداث مرکز به نژادی و تولید تکثیر "حاشی" در دشت بجد خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی به اقدامات صورت گرفته برای طرح هاب شتر اشاره کرد و گفت: ۲5۰۰ هکتار زمین در نهبندان و زیرکوه برای کشت خارشتر واگذار شده است و براساس این تفاهم‌نامه، کارخانه بسته‌بندی گوشت شتر با اشتغال برای ۱۰ نفر، کارخانه بسته‌بندی روغن کوهان و صابون و شامپو شتر با اشتغالزایی ۲۰ نفر، کارخانه پارچه‌بافی و ریسندگی با اشتغالزایی ۲۰ نفر و تولید علوفه در اراضی غیردولتی با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر ایجاد خواهد شد.

احداث مرکز به نژادی و تولید تکثیر "حاشی" در دشت بجد خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با اشاره به راه‌اندازی سایت قرنطینه دام در دوکوهانه و یزدان شهرستان نهبندان و حیدرآباد شهرستان زیرکوه، تصریح کرد: یک مرکز به نژادی و تولید تکثیر "حاشی" در دشت بجد احداث می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین باید در ۱۰ نقطه استان انبار علوفه و بازار تخصصی دام در شهرستان نهبندان و زیرکوه ایجاد شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: هاب شتر ظرفیت خوبی برای ایجاد شغل در استان است که این طرح با همکاری بنیاد برکت در خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود.

قوسی از مکان‌یابی ۶.۵ هکتار زمین در حیدرآباد نهبندان برای قرنطیه شتر خبر داد و بیان کرد: ۲۴۰۰ هکتار زمین در این منطقه برای کشت خارشتر جهت تامین علوفه شتر آماده‌سازی و در ۴۰۰ هکتار خارشتر کشت شده است. همچنین ۲.۵ هکتار زمین در دشت بجد برای بحث اصلاح نژاد شتر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید