Iranian Agriculture News Agency

عناب نوبرانه خراسان جنوبی در راه بازار

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برداشت عناب تازه و ارسال آن به بازار توسط کشاورزان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: سطح کشت عناب در استان 3 هزار و 863 هکتار می باشد که از این سطح 3 هزار و 650 هکتار آبی و 214 هکتار دیم است.

عناب نوبرانه خراسان جنوبی در راه بازار

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی با اشاره به کاهش 20 تا 30 درصدی تولید عناب در سال جاری، گفت: پیش بینی می شود حدود 5 هزار تن عناب از این سطح برداشت شود.

وی علت کاهش محصول در سال جاری را شرایط اقلیمی منطقه به دلیل رطوبت بالا و گرمای هوا در زمان گل دهی و به دنبال آن ریزش گل عنوان کرد و گفت: برداشت عناب در خراسان جنوبی از اواسط مرداد آغاز می شود و تا اواخر شهریور ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بهره برداران فعال در این بخش 9 هزار و 500 نفر  هستند، تشریح کرد: بیشترین سطح کاشت عناب استان به ترتیب به شهرستان های خوسف، بیرجند و سربیشه اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین ارقام تولیدی استان رقم های بومی ثبت شده به نام سیوجان و ماژان هستند، اظهار داشت: پارسال 7 هزار تن عناب از باغ های خراسان جنوبی برداشت شد.

گفتنی است که خراسان جنوبی با تولید 98 درصد عناب ، قطب تولید این محصول در کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید