Iranian Agriculture News Agency

اشتغال‌زایی مناسب با طرح هاب شتر

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دومین استان دارای جمعیت شتر(۳۰ هزار نفر) است بیان کرد: این آمار ۲۰ درصد جمعیت شتر کشور را شامل می شود که ۲ هزار خانوار استان از این صنعت بهره‌مند می‌شوند.

اشتغال‌زایی مناسب با طرح هاب شتر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در نشست خبری با خبرنگاران خراسان‌جنوبی در خصوص روند اجرایی هاب شتر و اقدامات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یکی از طرح‌هایی که با توجه شرایط بومی استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها از سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال با مشارکت بنیاد برکت در استان آغاز شد طرح هاب شتر بود.

غلامرضا قوسی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دومین استان دارای جمعیت شتر(۳۰ هزار نفر) است بیان کرد: این آمار ۲۰ درصد جمعیت شتر کشور را شامل می شود که ۲ هزار خانوار استان از این صنعت بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: سالانه یکهزار و ۲۰۰ تن گوشت و یکهزار و ۵۰۰ تن شیر خام شتر در استان تولید می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: با اجرای طرح هاب شتر هشت هزار فرصت شغلی در استان ایجاد و ظرفیت تولید محصولات نیز به ۲۵ هزار تن خواهد رسید.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد وسعت استان را عرصه‌های بیابانی تشکیل می‌دهد لذا وضعیت بیابانی و مرتعی استان قابلیت افزایش جمعیت شتر را دارد.

قوسی یادآور شد: ظرفیت تولید علوفه استان در هر هکتار ۵۰ کیلوگرم است لذا عرصه‌های بیابانی استان ظرفیت دو برابری پرورش شتر و افزایش جمعیت تا ۷۰ هزار نفر را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید