Iranian Agriculture News Agency

پتانسیل مناسب پرورش شتر در خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از مزایای پرورش شتر در استان گفت: تعداد 30 هزار نفر شتر در این استان پرورش داده می شود که میزان تولید گوشت قرمز حاصل از این پرورش با احتساب سایر انواع دامها ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن در سال و میزان شیر تولیدی از این دام‌ها ۱۱۴ هزار تن است.

پتانسیل مناسب پرورش شتر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمود اشرفی گل گفت: بسیاری از کشاورزان از بازار مصرف دور هستند و این دور بودن و پراکندگی، میزان شیری که روزانه جمع‌آوری می‌شود، متناسب با تولید استان نیست.

وی با اشاره به اشتغالزایی ۳۰۰۰ نفری در طرح هاب شتر، تصریح کرد: با این اقدامات کارخانه شیرخشک شتر با اشتغالزایی ۱۰ نفر در استان راه‌اندازی می‌شود و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مشغول به جمع آوری و خریداری شیرهای شتر می باشد.

اشرفی گل با اشاره به طرح واردات ۲۵ هزار رأس دام سبک و اشتغالزایی برای ۲۰۰۰ نفر، تصریح کرد: مرکز جمع‌آوری شیر با اشتغالزایی ۲۶ نفر در استان نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون ۲۷ تسهیل‌گر توسط ستاد اجرایی امام(ره) در سطح استان انتخاب شدند تا افراد متقاضی را براساس شرایط خاصی شناسایی و برای دام سبک و شتر به جهاد کشاورزی معرفی کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: توسعه شتر در کشور مانند توسعه گاو و گوسفند ساده نیست، چراکه دوره آبستنی و پرورش آن طولانی است و درصد نرخ رشد جمعیت شتر کند است، اما پتانسیل استان با توجه به کمبود آب و کویری بودن، برای پرورش شتر مناسب است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید