Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۷۰ درصدی تولید ماهی در خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: از پارسال تا سه ماه نخست امسال هفت طرح پرورش ماهی تیلاپیا با ظرفیت چهار هزار و ۶۵۰ تن برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده است.

افزایش ۷۰ درصدی تولید ماهی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی میزان تسهیلات این طرح‌ها را یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ماهی تیلاپیا جزو ماهیان گرم‌آبی است که دوره پرورش آن از ۱۲۰ تا ۱۸۰ روز با دمای مطلوب ۲۷ تا ۳۰ درجه است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی تیلاپیا با آب‌های شور و لب شور سازگار است اضافه کرد: میزان شوری آب برخی منابع آبی استان به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر بالا رفته است که از این ظرفیت برای پرورش ماهی تیلاپیا استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: پارسال تعداد ۱۰۰ هزار قطعه ماهی تیلاپیا در ۱۱ باب استخر پروش ماهی در هفت شهرستان استان توزیع شد که پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰ تن ماهی تیلاپیا برداشت کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: با برداشت این ماهی پرورش یافته شاهد افزایش ۷۰ درصدی تولید ماهی در استان خواهیم بود.

وی میزان تولید انواع ماهی در استان خراسان جنوبی را یک هزار و ۲۲۶ تن در سال گذشته اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۲ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

قوسی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ استخر پرورش آبزیان در استان فعال است افزود: همچنین پارسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده است که پیش بینی تولید امسال نیز همین مقدار خواهد بود.

وی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که با فرآوری، چرخه پرورش ماهی تیلاپیا را در استان تکمیل کنیم و راه‌اندازی مرکز تکثیر ماهی تیلاپیا در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اکنون سه کارخانه فرآوری ماهی یکی در شهرستان طبس و ۲ کارخانه در شهرستان بیرجند فعال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید