Iranian Agriculture News Agency

صادرات ۸۰ درصدی گوشت شترمرغ به خارج از استان خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: حدود ۸۰ درصد گوشت شتر مرغ به خارج از استان صادر و مابقی در خود استان مصرف می‌شود.

صادرات ۸۰ درصدی گوشت شترمرغ به خارج از استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمود اشرفی گل افزود: حدود ۲۰ درصد از گوشت شتر مرغ استان به مصرف داخلی می‌رسد و ۸۰ درصد آن به خارج از استان صادر می‌شود.

وی با اشاره به این که در ۳ ماهه ابتدای امسال حدود ۲۳۴ تن گوشت شتر مرغ در استان تولید شده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پارسال تولید گوشت شتر مرغ در استان به حدود ۹۳۶ تن رسید، عنوان کرد: درآمد استان از صادرات گوشت شتر مرغ به خارج از استان سالیانه به حدود ۶۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

اشرفی بیشترین میزان تولید گوشت شتر مرغ استان را مربوط به شهرستان قائن دانست و ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۵ واحد پرورش شتر مرغ در استان فعال است.

گوشت شترمرغ منبع غنی ویتامین‌های گروه B به خصوص ویتامین B۶ و B۱۲ است که میزان ویتامین B۶ در گوشت شترمرغ حدود ۱۰ بار بیشتر از گوشت‌های دیگر مانند گوشت مرغ است. در گوشت شترمرغ یکی از مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌های طبیعی مانند ویتامین E زیاد یافت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید