Iranian Agriculture News Agency

خرید ۴۵ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خرید تضمینی ۴۵ تن دانه روغنی کلزا در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تُن دانه روغنی کلزا از اراضی زیر کشت استان برداشت شود.

خرید ۴۵ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی  با بیان اینکه برداشت دانه‌های روغنی کلزا از ۲۱۷ هکتار از سطح زیرکشت این محصول در مزارع کشاورزی خراسان جنوبی از اوایل خردادماه آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰۰ تن کلزا در استان برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی افزود: در سال زراعی جدید سطح زیر کشت کلزا در استان نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۳.۵ برابری داشته است.

وی از خرید تضمینی ۴۵ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان از آغاز برداشت دانه روغنی کلزا تاکنون خبر داد و افزود: برای این منظور یک مرکز خرید در استان تجهیز و راه اندازی شده است که امسال قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا به ازای هر کیلوگرم چهار هزار و ۶۶۰ تومان است که به نسبت سال قبل حدود 35 درصد افزایش یافته است.

 قوسی با بیان اینکه ۱۴ رقم کلزا در استان کشت می‌شود، ادامه داد: در سال جاری کشت کلزا در شهرستان‌های نهبندان، خوسف، طبس، سربیشه، زیرکوه، قاین، سرایان و درمیان انجام شده است.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه توسعه کشت کلزا می‌تواند نیاز کشور به واردات روغن را تأمین کند، بیان کرد: کلزا یکی از مهمترین دانه‌های روغنی است که استقبال کشاورزان از کشت آن و حمایت دستگاه‌های اجرایی می‌تواند کشور را به سمت خودکفایی در تولید روغن خوراکی سوق دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید