Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح کسب و کارهای نوپا در وزارت جهاد کشاورزی:

ایجاد زنجیره ارزش و جهش تولید با حمایت از استارتاپ‌ها

ایجاد مراکز نوآوری؛ دستاوردی بزرگ برای آینده کشاورزی خراسان جنوبی

مختاری با اشاره به ظرفیت استان خراسان جنوبی در امر تولید محصولات خاص و مزیت‌دار استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها را در امر فروش محصولات و ایجاد زنجیره ارزش به جهت حمایت از دستاورد کشاورزان ضروری دانست.

ایجاد زنجیره ارزش و جهش تولید با حمایت از استارتاپ‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مجری طرح کسب و کارهای نوپا در بخش کشاورزی به‌منظور بررسی وضعیت عملکرد استان خراسان جنوبی در حوزه کسب و کارهای نوپا وارد استان خراسان جنوبی شد.

وی در ابتدای سفر ضمن بازدید از کارخانه فرآوری زرشک شرکت نگین شهر کاج  از نزدیک در جریان تولید، فرآوری و فروش محصول زرشک قرار گرفت.

حمیدرضا مختاری در این بازدید با اشاره به ظرفیت استان خراسان جنوبی در امر تولید محصولات خاص و مزیت‌دار استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها را در امر فروش محصولات و ایجاد زنجیره ارزش به جهت حمایت از دستاورد کشاورزان ضروری دانست.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی خود را در راستای استفاده از توان فنی و دانش محور برای ارتقای بهره وری در تولید محصولات با ایجاد مراکز نوآوری به انجام رسانده است که با حمایت سرمایه گذاران بخش به زودی شاهد جهش تولید در این امر خواهیم بود.

مجری طرح کسب و کارهای نوپای در بخش کشاورزی در بازدید از مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان در جمع مدیران و معاونین مرکز با اشاره به قدمت تاریخی فرهنگی خراسان جنوبی و بیرجند گفت: برای پیشرفت بیشتر می بایست از ظرفیت های مغفول مانده استان در ابعاد مختلف استفاده بهینه برد.

مختاری به گردشگری کشاورزی اشاره کرد و افزود: استان خراسان‌جنوبی می‌تواند با تکیه بر معرفی پتانسیل های منطقه‌ای در حوزه گردشگری کشاورزی به مدل های جدید در عرصه کسب و کار و درآمد زایی دست پیدا کند.

مجری کسب و کارهای نوپا در بخش کشاورزی اظهار کرد: با نهادینه کردن تمام این فعالیت ها در مراکز نوآوری، قادر خواهیم بود به استفاده از هم افزایی بخش های مختلف در حوزه کشاورزی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی مراکز نوآوری و آغاز یک دستاورد بزرگ برای آینده کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: آموزش و ترویج کشاورزی باید شکلی نوین و نوآورانه پیدا کند تا بتوانیم شاهد پویایی در بخش کشاورزی باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید