Iranian Agriculture News Agency

شناسایی 18 گونه مزیت‌دار گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی به تولید گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: این استان در بحث پرورش و دارا بودن گیاهان دارویی جزو استان‌های برتر است.

شناسایی 18 گونه مزیت‌دار گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی از شناسایی 18 گونه مزیت‌دار گیاهان دارویی در استان خبر داد و افزود: به دلیل برداشت نامناسب گیاه دارویی آنغوزه این گیاه در حال انقراض است که به جهت جلوگیری از انقراض، یک تن بذر آنغوزه در سطح 300 هکتار و در 7 شهرستان استان کشت شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی به فعالیت یک واحد صنعتی کشت نشاء گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 5 میلیون نشاء از این واحد صنعتی به خارج استان ارسال شده است.

وی بیان کرد: 30 درصد اعتبارات حوزه کشاورزی مربوط به بخش گیاهان دارویی است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته 596 پرونده مربوط به پرورش گیاهان دارویی در استان تشکیل و بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار در این خصوص پرداخت شده است.

قوسی از افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان در سال 97 از  4 هزار هکتار به بیش از  5 هزار هکتار در سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین میزان تولیدات گیاهان دارویی در استان از دو به سه هزار تن افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید