Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت‌ و پتانسیل بالای درح برای اشتغال‌زایی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با اشاره به پتانسیل بالای درح برای اشتغال‌زایی گفت: طبق تفاهم با کمیته امداد ۲۲ رشته قنات در این شهر احیاء می‌شود.

ظرفیت‌ و پتانسیل بالای درح برای اشتغال‌زایی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی صبح امروز شنبه(24خرداد99) در آئین انعقاد قرارداد بین جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام(ره)  با اشاره به پتانسیل بالای درح برای اشتغال‌زایی گفت: طبق تفاهم با کمیته امداد ۲۲ رشته قنات در این شهر احیاء می‌شود.

غلامرضا قوسی با بیان اینکه منطقه درح پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی دارد، جمعیت سخت کوش و جویای کار، تولید محصولات باغی و زراعی، نگهداری دام سبک و همچنین دشت‌ها و عرصه‌های پهناور منابع طبیعی از جمله ظرفیت‌های منطقه درح است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مرزی بودن درح نیز از دیگر مزیت‌های آن محسوب می‌شود، ادامه‌داد: همه این پتانسیل‌ها فرصت بسیاری مناسبی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی در اختیار ما قرار داده است.

وی با اشاره به پروژه‌های در نظر گرفته شده در تفاهم نامه با کمیته امداد برای توسعه درح شهرستان سربیشه گفت: اعتبارات پیش بینی شده برای پروژه‌های توسعه درح از دو منبع اعتبارات تملک دارایی و تسهیلات ارزان قیمت تأمین می‌شود.

وی افزود: در قرار داد با کمیته امداد دو پروژه احیای قنوات و استخر ذخیره آب مشخص شده است که در پروژه احیای ۲۲ رشته قنوات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم کمیته امداد و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز سهم جهاد کشاورزی است.

قوسی یادآور شد: در پروژه استخر ذخیره آب نیز از ۲۶۰ میلیون تومان، ۱۳۰ میلیون تومان سهم کمیته امداد و ۱۳۰ میلیون تومان نیز سهم جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید