Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت غلات از ۳۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی سرایان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان از برداشت گندم و جو از سطح ۳۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان سرایان خبر داد و گفت: یکی از محصولات مهم و استراتژیک شهرستان سرایان گندم عنوان است که زمانی این محصول در کنار زیره و زعفران، این شهرستان را به قطب کشاورزی استان تبدیل کرده بود.

آغاز برداشت غلات از ۳۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی سرایان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدرضا صفایی بیان کرد: پیش بینی می شود بالغ بر پنج هزار و ۴۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف از سطح ۱۸۰۰ هکتاراراضی زیر پوشش  گندم و چهار هزار تن جو از سطح ۱۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت در شهرستان سرایان برداشت شود.

وی ادامه داد: هرچند سطح زیر کشت این محصول با توجه به افزایش سطح زیر کشت محصول زعفران و باغات کاهش یافته است اما هنوز هم کشاورزان سرایانی به کشت این محصول ادامه می دهند و با توجه به افزایش بارندگی‌ در سال جاری پس از ۱۹سال تحمل خشکسالی، شاهد افزایش سطح تولید خواهیم بود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان پیش بینی کرد: در جریان برداشت غلات ۹ دستگاه کمباین و ۳۲ دستگاه دروگر و پنج دستگاه بیلر (کاه جمع کن) فعالند.

 وی افزود: در عملیات برداشت گندم مشکل خاصی وجود ندارد و کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت مداوم و در طول روز از کمباین ها بازدید و برنحوه برداشت نظارت مستقیم دارند.

 صفایی اظهارکرد: 2 مرکز خرید گندم در سطح شهرستان داریم که آمادگی لازم را برای خرید تضمینی گندم را از کشاورزان دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید