Iranian Agriculture News Agency

پایش۲۵۰ هزار هکتار از مراتع استان برای مبارزه با ملخ صحرایی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز (۱۷خرداد) در ارتباط زنده اینستاگرامی با خبرنگاران با اشاره به وجود ۵۰ هزار هکتار عرصه‌های آلوده به ملخ صحرایی در خراسان جنوبی، گفت: مبارزه با ملخ صحرایی نیازمند ۳۲ میلیارد تومان اعتبار است.

پایش۲۵۰ هزار هکتار از مراتع استان برای مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مهدی یوسفی با بیان اینکه امسال نخستین ریزش ملخ صحرایی مهاجر را در شهرستان نهبندان شاهد بودیم، اظهار کرد: هم‌اکنون چهار شهرستان استان شامل زیرکوه، نهبندان، درمیان و سربیشه درگیر ملخ‌های صحرایی هستند.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با اعلام اینکه شهرستان نهبندان با ۱۷ هزار و ۲۸۳ هکتار دارای بیشترین سطح آلودگی ملخ‌های صحرایی است، افزود: همچنین در شهرستان سربیشه یک هزار و ۸۷۰ هکتار، شهرستان زیرکوه یک هزار و ۱۱۰ هکتار و  در شهرستان درمیان نیز ۲۷0 هکتار به این آفت آلوده شده است.

 یوسفی با اشاره به وجود ۵۰ هزار هکتار عرصه‌های آلوده به ملخ صحرایی در استان، گفت: تاکنون سطح مبارزه با آفت ملخ در ۲۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی در استان خراسان جنوبی انجام شده است.

 وی با تاکید بر اینکه امسال هجوم ملخ‌ها نسبت به سال گذشته، افزایش چند برابری دارد، گفت: پیش بینی می شود تا ۲۵ هزار هکتار مبارزه با این آفت را در استان داشته باشیم.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه شبکه های مراقبت و گروه های دیده بانی در مناطق مختلف استان مشغول پایش و رصد شرایط از نظر وجود ملخ های صحرایی هستند، عنوان کرد: تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار از مراتع این استان به منظور مبارزه با آفت ملخ صحرایی پایش شده است.

 وی از تصویب ۲۰ میلیارد تومان برای مبارزه با هجوم ملخ صحرایی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: این اعتبار با توجه به سطح آلوده هر استان توزیع خواهد شد که با توجه به پیگیری های انجام شده اعتبار خوبی برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است

 یوسفی در پایان افزود: اگر در سال آینده ریزش ملخ صحرایی نداشته باشیم، خراسان جنوبی تا حدود سه سال دیگر برای مبارزه با همین ملخ های موجود درگیر خواهد بود که ۳۲ میلیارد تومان منابع برای پایش و تجهیز ناوگان مقابله با ملخ صحرایی نیاز است که این نیاز به سازمان حفظ نباتات کشور منتقل و درخواست امکانات و تجهیزات لازم شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید