Iranian Agriculture News Agency

تعادل در بازار نهاده‌های دامی

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از کاهش عوارض صادرات گوشت مرغ به ۱۵۰۰ تومان خبر داد و گفت: در حال حاضر نهاده های دامی در حال ترخیص هستند تا بازار متعادل شود.

تعادل در بازار نهاده‌های دامی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدعلی بیجاری در خصوص وضعیت تامین نهاده های دامی، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در ترخیص نهاده های دامی وجود ندارد و با همکاری بانک مرکزی و گمرک این نهاده‌ها در حال ترخیص هستند تا بازار متعادل شود.

 مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال هشت هزار و ۵۳۳ تن نهاده ددامی توسط بخش خصوصی در استان توزیع شده است، گفت: در سال گذشته ۹۷ هزار و ۶۶۴ تن نهاده دامی توسط بخش خصوصی وارد استان شده و در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه مجوز صادرات مرغ زنده از این استان به خارج از کشور با هدف حمایت از تولیدکنندگان مرغ و بهره گیری از فرصت مرز در حال پیگیری است، افزود: همچنین عوارض صادرات گوشت مرغ هم برای پشتیبانی امور دام به صفر رسیده و برای مرغداران بخش خصوصی از ۵ هزار تومان به یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

 بیجاری بیان کرد: هم اکنون صادرات ۷۰۰ تن مرغ منجمد تولید شده در این استان به خارج از کشور در حال انجام است.

 وی در ادامه با تاکید بر الزامی شدن پلاک کوبی دام، عنوان کرد: در این طرح مهلتی که برای پلاک گذاری و هویت دار کردن دام های سنگین تعیین شده شش ماه و برای دام های سبک یکسال از زمان تصویب شیوه نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

 مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهلت پلاک گذاری دام به اتمام رسیده است، افزود: از دامداران درخواست کرد هر چه سریعتر نسبت به پلاک کوبی و هویت دار کردن دام های خود با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و امور دام  استان اقدام کنند.

بیجاری گفت: در این طرح با استفاده از پلاک کردن دام و ثبت کد رهگیری، تمامی مشخصات و اطلاعات هویتی دام از جمله مالک، محل پرورش و نگهداری و ... به منظور جلوگیری و کنترل از قاچاق دام ثبت می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید