Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت بیش از 100تن آفتابگردان آجیلی در خراسان جنوبی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین میزان آفتابگردان از مزارع شهرستان بشرویه برداشت می‌شود، گفت: سطح ۲۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت آفتابگردان آجیلی و ۱۰ هکتار از این اراضی به کشت آفتابگردان روغنی اختصاص یافته است.

پیش‌بینی برداشت بیش از 100تن آفتابگردان آجیلی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مدیر زراعت سازمان با اشاره به اینکه بیشترین میزان آفتابگردان از مزارع شهرستان بشرویه برداشت می‌شود، گفت: سطح ۲۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت آفتابگردان آجیلی و ۱۰ هکتار از این اراضی به کشت آفتابگردان روغنی اختصاص یافته است.

سیدمجتبی حسینی با بیان این که زمان کاشت آفتابگردان اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، افزود: کاشت این محصول تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: برداشت دانه آفتابگردان از مهر ماه آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال میزان برداشت آفتابگردان آجیلی در استان ۱۳۰ تن و میزان برداشت آفتابگردان روغنی ۱۰ تن باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان برداشت دانه آفتابگردان نست به مدت مشابه پارسال تغییری نکرده و تقریبا ثابت بوده است، ادامه داد: بیشترین برداشت آفتابگردان استان مربوط به شهرستان بشرویه است.

گفتنی است که دانه‌های آفتابگردان منبع عالی از مواد مغذی ضروری همچون ویتامین E هستند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و در بیشتر آجیل‌ها و دانه‌ها یافت می‌شود، اما دانه آفتابگردان یکی از بهترین منابع طبیعی این انتی اکسیدان محصوب می‌شود و می‌تواند در مبارزه با رادیکال‌های ازاد مفید باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید