Iranian Agriculture News Agency

توانمندسازی مردم، رویکرد خراسان جنوبی در پروژه گلخانه‌ای

مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور با اشاره به اینکه اجرای پروژه گلخانه‌، چهره استان را دگرگون خواهد کرد، خاطر نشان کرد: تأثیرات این پروژه را مردم امسال و سال آینده خواهند دید.

توانمندسازی مردم، رویکرد خراسان جنوبی در پروژه گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، شامگاه گذشته (سه شنبه 6خرداد) علی اشرف منصوری، مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور در دیدار با محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی، با تأکید بر جد و جهد استان خراسان جنوبی برای اجرای این پروژه گفت: احداث این حجم گلخانه در حد انقلابی برای استان است.

منصوری با اشاره به اینکه این پروژه، چهره استان را دگرگون خواهد کرد، خاطر نشان کرد: تأثیرات این پروژه را مردم امسال و سال آینده خواهند دید.

مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور بهترین راهکار برای استفاده از منابع محدود آب و هوایی خراسان جنوبی را، توسعه شهرکهای گلخانه ای دانست و افزود: در سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه توسعه 1000 هکتار شهرک کشاورزی با استاندار استان خراسان جنوبی زمینه این حرکت بزرگ فراهم گردیده است و خوشبختانه این استان در این راستا موفق بوده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه رویکرد اصلی استان در اجرای پروژه های گلخانه ای، توانمندسازی مردم است خاطر نشان کرد : هدف از اجرای هزار هکتار گلخانه در سطح استان این است که مردم به درآمد برسند.

معتمدیان ادامه داد: سرمایه گذاری مردم در این پروژه، ضمن تثبیت اشتغال، درآمد پایداری را نیز به همراه دارد.

وی تصریح نمود: استان برای اجرای هر چه سریعتر این پروژه، طی ۶-۷ ماه گذشته، اقدامات درخوری را انجام داده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: شناسایی اراضی مستعد، تأمین زیرساخت ها، تخصیص آب و پرداخت تسهیلات از مهمترین کارهایی است که انجام شده است.

وی متذکر شد: این اقدامات در راستای ترغیب مردم به سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران در این پروژه دنبال شده و به نتیجه رسیده است.

استاندار با اشاره به این که فراخوان جذب سرمایه گذار برای استفاده از این ظرفیت به زودی منتشر می شود، تأکید کرد: فرمانداران مکلفند نسبت به ارائه این فراخوان و جذب سرمایه گذاران بومی برای بهره‌برداری از این امکانات و سرمایه گذاری در پروژه های گلخانه ای اقدام کنند.

معتمدیان یادآوری کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقده با معاون اول رئیس جمهور در مهرماه سال گذشته، استان برای اجرای هزار هکتار گلخانه طی ۳ سال آینده اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: از مجموع این هزار هکتار، ۱۵۰ هکتار برای ایجاد بارگاه زرشک، ۱۰۰ هکتار برای ایجاد مجتمع های دامپروری، ۵۰ هکتار برای ایجاد استخر پرورش شیلات و آبزیان و مابقی برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای تعیین شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید