Iranian Agriculture News Agency

گشت‌های ویژه برای نظارت بر خرید گندم در خراسان جنوبی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز (23 اردیبهشت) در ارتباط زنده اینستاگرامی با خبرنگاران از کشت گندم و جو در ۲۱.۷ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری با توجه به نزولات جوی ۲۱ هزار و ۷۴۷ هکتار از اراضی آبی و دیم خراسان جنوبی زیر کشت گندم و جو است.

گشت‌های ویژه برای نظارت بر خرید گندم در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، سیدمجتبی حسینی  اظهار کرد: امسال 18 هزار و 60 هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم و 20 هزار و 435 هکتار زیر کشت جو رفته است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 65 هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود، افزود: در بخش دیم محصولات کشاورزی زراعی شامل گندم و جو با توجه به نزولات جوی امسال سه هزار و 687 هکتار کشت شده است.

 وی با اشاره به خرید تضمینی گندم و جو در استان، بیان کرد: قیمت پایه گندم در سال زراعی جاری 2 هزار و 500 تومان و قیمت پایه جو یک هزار و 650 تومان است.

 حسینی از خرید تضمینی گندم در 18 مرکز خرید خبر داد و افزود: سه انبار شرکت غله و 15 مرکز شرکت زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی این محصول را از کشاورزان خریداری خواهند کرد.

 وی با تاکید بر اینکه خروج گندم از استان بدون مجوز از جهاد کشاورزی و شرکت غله ممنوع است، ادامه داد: برای نظارت بر خرید گندم گشت های ویژه راه اندازی شده است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: خرید تظمینی گندم شامل گندم دیم هم می شود و جهاد کشاورزی موظف به خرید گندم از کشاورزان است.

 حسینی با بیان اینکه زنگ زرد از جمله بیماری‌های محصول گندم است که در مواقعی که مزرعه دارای رطوبت بالا باشد به سرعت شیوع پیدا می کند، گفت: امسال نیز بحث آفت زنگ زرد گندم را در برخی از مناطق استان داریم که بیشتر در ارقام محلی مشاهده شده است که از کشاورزان درخواست می شود برای پیشگیری از شیوع این آفت استفاده از ارقام اصلاح شده گندم را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید