Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح کاداستر و تکلیف و رفع تداخل اراضی کشاورزی خراسان جنوبی در دستور کار

مدیر امور اراضی سازمان با اعلام اینکه طرح کاداستر در ۶۵ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی اجرایی می‌شود، گفت: در سال جاری اجرای طرح کاداستر و تکلیف و رفع تداخل برای ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی در دستور کار است.

اجرای طرح کاداستر و تکلیف و رفع تداخل اراضی کشاورزی خراسان جنوبی در دستور کار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، عزیز باقری  با اشاره به اینکه حدود 485 هزار هکتار از اراضی استان قابلیت کشاورزی دارد، اظهار داشت: از این میزان بالغ بر 153 هزار هکتار زیرکشت محصولات باغی و زراعی است.

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: سازمان جهاد کشاورزی در راستای قانون جامع حد نگار با هدف برنامه ریزی و پایش اراضی کشاورزی و تعیین حدود اراضی به منظور تسهیل در صدور اسناد مالکیت و بسترسازی جهت تعیین الگوی کشت، بهره برداری بهینه و افزایش تولید، کاداستر اراضی کشاورزی را در دستور کار قرار داده است.

 وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 22 هزار هکتار جهت جانمایی در سامانه کاداستر به ثبت و اسناد ارسال شده است، عنوان کرد: همچنین 50 هزار هکتار نیز در دست اقدام است.

 باقری با بیان اینکه در حوزه کاداستر، اراضی کشاورزی استان خراسان جنوبی جزو 10 استان برتر است، ادامه داد: در صورت تامین اعتبار و همکاری بهره برداران برنامه ریزی شده است که اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی استان خراسان جنوبی طی مدت پنج سال به اتمام برسد.

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون برای حدود 170 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قرارداد کاداستر و تداخلات منعقد شده است.

 وی با اشاره به اهداف و مزایای طرح حدنگاری (کاداستر)، تصریح کرد: تعیین تکلیف نهایی مالکیت زمین و تثبیت آن، تسهیل در صدور اسناد مالکیت اراضی، رفع اختلافات ملکی، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و برنامه ریزی جهت یکپارچه سازی اراضی است.

 باقری در پایان تاکید کرد: در سال جاری  اجرای طرح کاداستر و تکلیف و رفع تداخل برای ۶۵ هزار هکتار  از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی در دستور کار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید