Iranian Agriculture News Agency

افزایش۱۶ درصدی تولید گوشت سفید در شهرستان درمیان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: سال گذشته حدود ۹ هزار تن گوشت سفید در شهرستان تولید شد که نسبت به سال قبل آن ۱۶ درصد افزایش یافته است.

افزایش۱۶ درصدی تولید گوشت سفید در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، سیدمحسن نصیرائی افزود: سال گذشته چهار میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شده است.

وی اظهار کرد: در درمیان ۱۹۴ واحد مرغداری وجود دارد که از این تعداد بیش از ۸۰ واحد فاقد مجوز هستند، رعایت نکردن حریم راه، حریم بهداشتی، حریم محیط زیست و حریم اراضی کشاورزی از جمله موارد غیرمجاز بودن این تعداد واحد مرغداری است.

نصیرائی ادامه داد: ساماندهی و صدور مجوز این مرغداری‌ها نیازمند پیگیری از مرکز است و این مشکل چندین سال است که در شهرستان وجود دارد.

وی شهرستان درمیان را دومین تولید کننده گوشت سفید در خراسان جنوبی معرفی کرد و عنوان کرد: گوشت تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان، به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان عرضه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با اشاره به اینکه سالانه در هر واحد مرغداری امکان چهار نوبت جوجه ریزی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه درمیان دومین تولید کننده گوشت سفید استان است نیاز است که  ذرت و سویا یارانه‌ای بیشتری به شهرستان اختصاص یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید