Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ای برای جهش تولید در سطح 700 هکتار گلخانه در خراسان جنوبی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبیگفت: در سال گذشته در زمینه کشت‌های گلخانه‌ای ۲۹۴ طرح به مبلغ سه هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

برنامه‌ای برای جهش تولید در سطح 700 هکتار گلخانه در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی، در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات استان بالغ بر 86 هزار هکتار بدون درنظرگرفتن گلخانه‌ها در سال گذشته بوده است.

وی افزود: از این سطح حدود 130 هزار تن در سال گذشته تولید داشته‌ایم که بالغ بر 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و 4.6 درصد افزایش واحد سطح داشته‌ایم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزء استان‌های کم بارش است، تصریح کرد: از ابتدای سال بارندگی‌های خوبی صورت گرفته که رسالت ما این است که از این نعمت الهی حداکثر استفاده را ببریم.

رضایی بیان کرد: به دلیل اینکه میزان بارش در استان کم بود، این استان جزء استان‌های طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار نبود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته، اتفاقات خوبی رخ داد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح باعث می‌شود که از حداقل بارندگی‌ها بیشترین استفاده را ببریم، افزود: در سال ۹۷ حدود ۲۳۰ هکتار و در سال ۹۸ نیز ۱۱۱ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال 98 طرح نهضت گلخانه‌ای وارد فاز اجرا شد که در این سال میزان سطح بهره‌برداری کشت گلخانه‌ای ۷۲.۳ هکتار بوده است.

رضایی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۳ هزار تن تولید محصولات گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی تولید شده که این میزان در سال ۹۷ حدود ۱۱ هزار تن بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین محصولات تولید شده در گلخانه‌های خراسان‌جنوبی خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل، برخی گیاهان دارویی و گل‌های تزئینی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال گذشته در زمینه کشت گلخانه‌ای ۲۹۴ طرح به مبلغ سه هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

رضایی با بیان اینکه این روند با رفع مشکلات با سرعت بیشتری در سال جاری دنبال خواهد شد، افزود: یکی از عوامل تقویت صادرات محصولات گلخانه‌ای، توسعه و تقویت تعاونی گلخانه‌داران است، چرا که این تعاونی‌ها در تهیه نهاده‌های مورد نیاز و عرضه محصولات به بازارهای هدف بسیار تأثیرگذار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در استان است که برای ایجاد ۷۰۰ هکتار برنامه‌ریزی داریم که این میزان افزایش نیاز به صادرات را بالتبع افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید