Iranian Agriculture News Agency

۷۰ هزار هکتار کشت زراعی در خراسان جنوبی

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: سالانه نزدیک به ۷۰ هزار هکتار کشت زراعی در خراسان جنوبی وجود دارد.

۷۰ هزار هکتار کشت زراعی در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، محمدرضا اکبری افزود: در حوزه توسعه روستایی چهار رکن اصلی زراعت، باغداری، دامداری و صنایع دستی حائز اهمیت است.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: کاهش بارندگی تاثیرات زیادی بر روی منابع آبی از لحاظ کمّی و کیفی و همچنین سطوح زراعی بر جای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در حوزه زراعت اقدامات زیادی انجام داده، عنوان کرد: سالانه نزدیک به ۷۰ هزار هکتار کشت زراعی وجود دارد که این میزان گاهی کاهش و گاهی افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: از میان ۷۰ هزار هکتار کشت زراعی ۴۰ هزار هکتار پاییزه و شامل گندم و جو و ۳۰ هزار هکتار کشت بهاره است.

اکبری اظهار کرد: عمده محصولات بهاری شامل پنبه، دانه‌های روغنی، علوفه‌ای و ارزن است.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در حوزه محصولات زراعی  سیاست‌های زیادی دارد که عمده آن افزایش عملکرد در واحد سطح می‌باشد.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از جمله اقداماتی که برای افزایش عملکرد می‌توان انجام داد شناسایی اقلام سازگار با منطقه خود و معرفی آن به کشاورزان است افزود: همچنین می‌توان تاریخ کاشت‌ها را نیز برای استفاده از بارندگی‌های فصلی جا به جا کرد.

اکبری با بیان اینکه باید در استان به مسئله کشاورزی حفاظتی تاکید شود، گفت: بشرویه از مراکز کشاورزی حفاظتی استان و از شهرستان‌های شاخص در این حوزه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید