Iranian Agriculture News Agency

تشدید نظارت‌ دامپزشکی خراسان جنوبی بر مراکز مجاز گوشت استان خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره اینکه نظارت‌ها از مراکز مرتبط با دامپزشکی تشدید شده است، گفت: مردم با اطمینان از مراکز مجاز گوشت مورد نیاز را خریداری کنند.

تشدید نظارت‌ دامپزشکی خراسان جنوبی بر مراکز مجاز گوشت استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، محمد اصغرزاده اظهار کرد: طبق آخرین اظهارنظرهای سازمان بهداشت جهانی دام هیچ‌گونه نظریه علمی تأیید شده‌ای مبنی بر انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان و به عکس تا این لحظه وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در برخی از کشورها چون هنگ کنگ در موردی این قضیه مطرح شده که به تأیید رسمی نرسیده است.

 وی ادامه‌داد: البته از آنجایی که ویروس کرونا به صورت مکانیکی منتقل می‌شود، اگر دست آلوده‌ای حیوانی را لمس و نوازش کند، ویروس بر روی پر، پوست و پشم حیوان باقی می‌ماند.

وی افزود: با توجه به همه این موارد توصیه اکید می‌شود که از تماس محافظت نشده با حیوانات به شدت پرهیز کرده و حتماً از دستکش و ماسک در ارتباط با حیوان استفاده کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‎‌جنوبی گفت: البته در خراسان‌جنوبی ۳۵ کلینیک و داروخانه دامپزشکی وجود دارد و افراد در صورت وجود هر گونه مشکل در زمینه ویروس کرونا و حیوانات خانگی می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

اصغرزاده ادامه‌داد: کار در همه مراکز مرتبط با دامپزشکی چون قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها و کشتارگاه‌ها با رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی و بر اساس پروتکل‌های تعیین شده ستاد ملی مدیریت کرونا صورت می‌گیرد.

وی افزود: در شرایط شیوع ویروس کرونا به واسط اهمیت سلامت عموم مردم، مجموعه دامپزشکی نه تنها هیچ‌گونه تعطیلی نداشته بلکه نظارت‌های همیشگی از مراکز زیر مجموعه تشدید و افزون بر گذشته شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به برخی از مؤلفه‌های تعیین شده در حوزه دامپزشکی برای پیشگیری از ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم، افزود: یکی از اقدامات ما ممنوعیت از قطعه‌کردن مرغ در مراکز در هنگام فروش است.

اصغرزاده با اشاره به اینکه قطعه‌کردن مرغ هنگام فروش نیازمند باز کردن مرغ بسته‌بندی شده است، گفت: بعد از باز شدن بسته‌بندی احتمال قرار گرفتن گوشت در یک سطح آلوده و یا تماس دست آلوده با آن وجود دارد و از این جهت ممنوعیت وضع شد.

وی اظهار کرد: از دیگر اقداماتی که در راستای پیشگیری از ویروس کرونا انجام دادیم تشدید نظارت و محدودیت عرضه فروش ماهی قرمز در روزهای انتهایی سال گذشته بود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از سوالات همیشگی مردم درباره مصرف شیر خام و احتمال ابتلاء به کرونا، است، بیان‌کرد: نه تنها به واسطه پیشگیری از کرونا بلکه در راستای حفاظت از بسیاری از بیماری‌های دیگر حتماً شیر جوشانده و سپس مصرف کنیم.

اصغرزاده یادآور شد: همه اقدامات در مراکز دامپزشکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و از این نظر مردم با اطمینان خاطر از مراکز مجاز گوشت مورد نیاز را خریداری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید