Iranian Agriculture News Agency

همراهی اداره کل منابع طبیعی برای تمدید پروانه

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری حراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح فوریت تمدید، به منظور کاهش حضور مرتعداران و بهره برداران برای تمدید و یا پرداخت هزینه پروانه چرای دام انجام می شود،گفت: تاکنون به دلیل شرایط خشکسالی در حالی که در سایر استان های کشور از دو سال قبل این امر کلید خورده بود. در خراسان جنوبی طرح الکترونیکی شدن امسال عملیاتی شد.

همراهی اداره کل منابع طبیعی برای تمدید پروانه

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی،  علیرضا نصرابادی افزود: تمدید پروانه چرای دام از طریق درگاه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد به آدرس WWW.Eagri.maj.ir انجام می شود.

وی اضافه کرد: دامداران و بهره برداران با مراجعه به این پنجره در هر زمان و مکان می توانند درخواست خود را پیگیری کنند

وی تاکید کرد اطلاع رسانی در این مورد در همه ی شهرستان های استان به طور مجزا انجام شده است.

نصرابادی ادامه داد : پس از ثبت درخواست مرتعدار ، عملیات بررسی درخواست در اداره شهرستان انجام می شود و پروانه مرتعداری فرد تمدید و از طریق پیامک به وی اعلام می شود.

نصرابادی شرایط دامداران را مد نظر قرار داد، و گفت: به دلیل شرایط خشکسالی با دامداران استان مدارا کردیم و پرداخت هزینه های تمدید پروانه را کمی سهل تر گرفتیم.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی یادآور شد: هر چند در همین شرایط خشکسالی دامداران ما توانسته اند سالانه ۸۰۰ هزار تن علوفه ی خشک برداشت کرده اند.

وی پرداخت نکردن عوارض سالانه پروانه ی چرای دام توسط برخی دامداران را متذکر شد و گفت: امسال در طرح الکترونیکی شدن پروانه ی چرای دام مقرر شده عوارض سالهای قبل به نرخ امسال محاسبه شود.

وی این نکته را نیز یادآور شد که این مبلغ به ازای هر راس دام حدود هزار و ۱۰۰ تومان است،به همین دلیل مبلغ هنگفتی نخواهد بود که دامدارانمان نتوانند آن را پرداخت کنند.

وی از دامداران خواست نسبت به تسویه حساب خود تا قبل از پایان سال اقدام کنند.

نصرابادی اضافه کرد: در صورت تمدید نشدن پروانه چرای دام از سوی مرتعدار به مدت سه سال متوالی و یا پنج سال متناوب پروانه مرتعداری آن ها بدون اعتبار و باطل می شود.

وی افزود : مرتعداران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا هرگونه سوال در این خصوص به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید