Iranian Agriculture News Agency

ایجاد و تثبیت اشتغال گامی مهم برای جهش تولید

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات سال گذشته ۸۴۳ پروژه آب و خاک با اعتبار ۱۰۹ میلیارد تومان اجرا شده یا در دست اجرا است که باعث اشتغال موقت بیش از چهار هزار و ۵۴۷ نفر و تثبیت سه هزار و ۱۰۷ نفر خواهد شد.

ایجاد و تثبیت اشتغال گامی مهم برای جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی افزود: سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار سامانه نوین آبیاری با اعتبار ۵۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان اجرا شد، این طرح‌ها در قالب ۴۶۲ پروژه انجام شده که باعث اشتغال موقت سه هزار نفر و تثبیت اشتغال یک‌ هزار و ۲۰۰ نفر شده است.

وی اظهار کرد: همچنین سال گذشته ۱۸ پروژه مجتمع دامداری و گلخانه‌ای استان به مساحت ۲۶۷ هکتار و با اعتبار سه میلیارد و ۲۰۰ تومان احداث و تکمیل شده که باعث اشتغال موقت ۹۰ نفر و تثبیت اشتغال ۲۰۰ نفر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته ۲۱۸ میلیارد تومان تسهیلات برای ۹ هزار و ۵۰۰ طرح پرداخت شده که بیشتر برای طرح‌های توسعه گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی بوده است، در مجموع از محل پرداخت این تسهیلات و پروژه‌های اعتبارات تملک و دارایی جهاد کشاورزی یک‌ هزار و ۱۵۰ اشتغال دائم ایجاد و اشتغال هشت هزار و ۹۰۰ نفر تثبیت شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته در مناسبت‌های مختلف ۷۶۹ پروژه با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که باعث اشتغال بیش از ۷۷۰ نفر شده است.

قوسی گفت: براساس تفاهم‌نامه شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و استانداری خراسان جنوبی تعهد احداث ۷۰۰ هکتار گلخانه، ۱۵۰ هکتار بارگاه بهداشتی زرشک، ۱۰۰ هکتار مجتمع دامپروری و ۵۰ هکتار احداث مجتمع‌های شیلات را داریم و اکنون احداث ۶۴۰ هکتار گلخانه در شهرستان‌های مختلف استان مکان یابی و برای ساخت ۶۰۰ هکتار جواز تاسیس صادر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید