Iranian Agriculture News Agency

سهم ویژه کشاورزی در کاهش نرخ بیکاری خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در جلسه بررسی و تحلیل شاخص نرخ بیکاری استان طی سال 98 با ابراز اینکه "در حمایت از کشاورزان و بهره‌برداران آموزش را به‌عهده داریم" گفت: حمایت لازم برای انجام زیرساخت تولید بهره‌برداران انجام می‌شود که در این راستا دو نوع اعتبار برای بهره‌برداران داریم که یکی اعتبارات تملک دارایی و تسهیلات بانکی کم‌بهره است که هرساله توسط سازمان جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.

سهم ویژه کشاورزی در کاهش نرخ بیکاری خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی افزود: در حوزه اعتبارات تملک دارایی 98 اعتبار ما 165 میلیارد تومان بوده که 46 درصد رشد داشته و بیشترین درصد رشد مربوط به اعتبارات ملی است.

وی با بیان اینکه "سال گذشته اعتبارات مصوب ملی ما 72 درصد رشد و با اعتراض تخصیص ملی 88 درصد رشد داشته است: اظهار داشت: بیشترین درصد رشد برای پژوه‌های سیستم نوین آبیاری، مرمت قنوات و تجهیز و نوسازی بوده است و پروژه‌هایی که از محل اعتبار تملک اجرایی شده پروژه‌های آب و خاک و زیربنایی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: سیستم نوین آبیاری سال گذشته 462 پروژه بوده که با مبلغ 51 میلیارد با ظرفیت اشتغال موقت 3 هزار نفر و تثبیت 200 نفر بوده و پروژه دیگر مرمت قنوات 256 پروژه با حجم 80 کیلومتر و اعتبار 36 میلیارد تومان با اشتغال یک‌هزار و 227 و تثبیت یک‌هزار و 100 نفر اشتغال بوده است.

قوسی افزود: سال گذشته اشتغال گلخانه‌ها 18 پروژه با اعتبار 3 میلیارد تومان و اشتغال موقت 90، تجهیز اراضی کشاورزی 5 پروژه با یک و نیم میلیارد تومان اعتبار و اشتغال موقت 50 نفر بوده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته تسهیلات کم‌بهره برای 218 نفر با 9 هزار و 500 طرح پرداخت شد که بیشتر این تسهیلات طرح‌های گلخانه‌ای و حمایت از صنایع تکمیلی بوده است و در مجموع با ایجاد طرح‌های اجراشده و اعتبارات برای یک‌هزار و 150 نفر شغل دائم و هشت‌هزار و 900 نفر تثبیت شغل شده است و 82هزار نفر نیز از بهره‌برداران بخش کشاورزی از مزایای تسهیلات برخوردار شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید