Iranian Agriculture News Agency

راه‌انداری سامانه استعلام اصالت پروانه اشتغال مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: سامانه استعلام اصالت پروانه اشتغال مهندسی راه‌اندازی شد.

راه‌انداری سامانه استعلام اصالت پروانه اشتغال مهندسی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمد جاده گی افزود: باتوجه به جایگاه قانونی پروانه اشتغال، تمامی اعضای سازمان برای انجام فعالیت‌های مهندسی ملزم به داشتن این گواهی بوده و موظف به اعلام و درج شماره پروانه اشتغال در کلیه اسناد مربوطه هستند.

وی اظهار کرد: در این سامانه که از طریق نشانی agrieng.org بخش میز خدمات الکترونیکی قابل دسترسی است، با وارد کردن کد ملی، شماره نظام مهندسی و یا از طریق اسکن QR کد درج شده در روی پروانه، اعتبار و اصالت پروانه اشتغال اعضای سازمان قابل راستی‌آزمایی است.

جاده گی تصریح کرد: در این سامانه کشاورزان و بهره‌مندان از خدمات مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی می‌توانند با وارد کردن کد ملی یا شماره نظام مهندسی از اعتبار و اصالت پروانه اشتغال اعضا مطلع شوند.

 رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ادامه داد: اختیارات لازم به عنوان ضمانت اجرای موضوع یاد شده، به موجب ماده ۲۴ الی ۳۱ قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و بر اساس ساز و کار هیئت‌های انتظامی و رسیدگی به تخلفات به سازمان نظام مهندسی محول شده است که محرومیت مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی از اشتغال به حرفه مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از سه ماه تا دائم در سراسر کشور از جمله این اختیارات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید