Iranian Agriculture News Agency

میزان ۴۵ میلیون متر مکعب، حجم آب‌گیری سازه های خراسان‌جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی استان گفت:حجم آب‌گیری سازه‌های آبخیزداری خراسان‌جنوبی از ابتدای سال آبی به حدود ۴۵ میلیون متر مکعب رسید.

میزان ۴۵ میلیون متر مکعب، حجم آب‌گیری سازه های خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، علیرضا نصرآبادی افزود: در پی بارش‌های هفته دوم فروردین ۹۹ در تعداد دو هزار سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری خراسان‌جنوبی حدود ۲۲ میلیون متر مکعب از روا ناب و سیلاب کنترل و ذخیره شد.

وی اظهار داشت:  با این احتساب حجم آبگیری سازه‌ها از ابتدای سال آبی به حدود ۴۵ میلیون متر مکعب رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی  با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص درختکاری در سال گذشته، ادامه‌ داد: در هفته منابع طبیعی در روز‌های پایانی سال ۹۸ بیش از دو هزار اصله نهال کاشته شد که از این تعداد ۴۵۳ هزار اصله بین مردم و متقاضیان توزیع شده بود.

نصرآبادی با بیان اینکه در طرح نهال‌کاری در سال ۹۸ سهم خراسان‌جنوبی ۱۲۵ هزار اصله نهال بود، گفت: برنامه‌های درختکاری و بیابان‌زدایی در ادامه فعالیت‌های سال قبل تا تیرماه نیز ادامه دارد.

وی بیان‌کرد: یکی از برنامه‌های ویژه ما برای سال ۹۹ کاشت پنج میلیون اصله نهال در پارک جنگلی، بوستان‌ها، حاشیه شهر‌ها و سایر بخش‌ها است تا ان‌شاء الله بتوانیم در راستای بهبود فضای سبز قدم مؤثری برداریم.

نصرآبادی اظهار کرد: تولید و کاشت این پنج میلیون اصله نهال در خراسان‌جنوبی به اعتبار چند میلیاردی نیاز دارد که امیدواریم با همدلی و همکاری بتوانیم این مهم را تحقق ببخشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: نهال‌هایی که کاشته می‌شود متناسب با شرایط آب و هوایی خراسان جنوبی و یک چهارم آن نیز درختان میوه، چون بادام و سنجد است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید