Iranian Agriculture News Agency

بالغ بر ۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه قرار گرفت

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان گفت: بیش از ۷۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و عرصه‌های منابع طبیعی خراسان جنوبی از آغاز سال زراعی جاری تا کنون ، زیرپوشش بیمه قرار گرفته است.

بالغ بر ۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، جواد غنچه افزود: از مهر پارسال تا هشتم فروردین امسال، ۴۹ هزار و ۶۶۰ فقره بیمه نامه در استان صادر شده که ۳۳ هزار و ۵۷۰ فقره بیمه‌نامه در حوزه باغی، ۹ هزار و ۲۴۰ فقره مربوط به بخش دام و ۴ هزار و ۶۶۰ فقره بیمه نامه نیز در بخش محصولات زراعی و سایر بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۴ هزار و ۳۷۹ هکتار از  باغها ،  ۱۲ هزار و ۷۴۵ هکتار از اراضی زیر کشت محصولات زراعی، ۳۸ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی، ۳۱۶ هزار رأس دام سبک و ۱۵ میلیون قطعه طیور بیمه شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل، در بخش دامی بیش از یک برابر ، باغی 100 درصد   و در بخش طیور ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی از نظر سطح باغ بیمه شده، رتبه هفتم کشور و در بیمه دام نیز مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان همچنین با اشاره به پرداخت حدود ۲۲ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خراسان جنوبی در سال زراعی ۹۸-۹۷ افزود: از این مقدار غرامت، ۱۷.۵ میلیارد تومان مربوط به بخش باغی، حدود ۲ میلیارد تومان بخش دامی و ۲ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش زراعی بوده است.

غنچه با اشاره به شرایط پیش آمده در اثر کرونا بیان کرد: بیمه‌گزاران برای ثبت خسارات وارده به محصولات کشاورزی و دامی بیمه شده خود در اثر بارندگی‌های اخیر، نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر بیمه ندارند و می‌توانند با ورود به سامانه جامع صندوق بیمه کشاورزی و با ثبت اطلاعات هویتی خود در بخش ویژه مشتریان، خسارت وارده را ثبت کنند و یا تلفنی اعلام کنند.

وی افزود: همچنین بیمه گزارانی که نیاز به تمدید بیمه دام‌های خود دارند نیز می‌توانند از طریق سامانه جامع صندوق بیمه کشاورزی، نسبت به تمدید بیمه نامه اقدام کنند و افرادی هم که برای نخستین بار می‌خواهند دام‌های خود را بیمه کنند می‌توانند از طریق تماس تلفنی با دفاتر صندوق بیمه کشاورزی شهرستان‌ها، این کار را انجام دهند و نیازی به مراجعه حضوری نیست و پلاک گذاری دام‌های بیمه شده نیز پس از پایان اردیبهشت انجام خواهد شد.

گفتنی است از مهر هر سال تا مهر سال آینده را سال زراعی می‌گویند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید