Iranian Agriculture News Agency

پرداخت ۲۱۶ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان جنوبی

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان از پرداخت تمامی غرامت کشاورزان خبر داد

پرداخت ۲۱۶ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان از پرداخت تمامی غرامت کشاورزان خبر داد وگفت: تمامی غرامت‌ کشاورزان خسارت‌دیده استان در سال زراعی ۹۷ – ۹۸ به مبلغ ۲۱۶ میلیارد ریال به بیمه‌گذاران پرداخت شده است.

جواد غنچه افزود: بیشترین مبلغ غرامت با ۱۷۴ میلیارد ریال مربوط به بخش باغی، ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زیربخش دامی و ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال مربوط به بخش زراعی بوده است.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری تا پایان هفته گذشته ۴۹ هزار و ۶۶۰ فقره بیمه نامه در استان صادر شد که ۳۳ هزار و ۵۷۰ فقره بیمه‌نامه در حوزه باغی، ۹ هزار و ۲۴۰ فقره بیمه‌نامه دام و چهار هزار و ۶۶۰ محصولات زراعی و سایر بوده است.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون ۲۴ هزار و ۳۷۹ هکتار از سطح باغات، ۱۲ هزار و ۷۴۵ هکتار محصولات زراعی، ۳۱۶ هزار راس دام سبک، ۳۸ هزار هکتار منابع طبیعی و ۱۵ میلیون قطعه طیور بیمه شده است.

وی عنوان کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد در بخش دامی ۱۱۲ درصد، محصولات باغی حدود ۱۰۵ درصد و طیور ۱۰۰ درصد بیمه محقق شده است.

غنچه اضافه کرد: همچنین در زیربخش محصولات زراعی نیز ۷۳ درصد تعداد بیمه نامه مدت مشابه سال قبل و ۵۰ درصد تعداد بیمه‌نامه بخش منابع طبیعی محقق شده است.

وی یادآور شد: از نظر تعداد بیمه شده در بخش طیور ۱۰۹ درصد، دام ۱۰۳ درصد، سطح بیمه شده باغی ۱۰۵ درصد، منابع طبیعی ۸۵ درصد و زراعت ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق شده است.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد تعداد بیمه‌نامه سال قبل تاکنون صادر شده است گفت: از لحاظ تعداد بیمه نامه تغییری نسبت به مدت مشابه سال قبل ایجاد نشده است.

وی تاکید کرد: خراسان جنوبی از نظر سطح بیمه شده باغات در سطح کشور رتبه هفتم و در بیمه دام نیز مقام سوم را به خود اختصاص داده است.

غنچه گفت: بدون شک بارندگی‌های هفته اخیر سبب خسارت‌هایی بر محصولات کشاورزی و دامی شده است.

وی افزود: بیمه‌گزاران برای ثبت خسارات وارده به محصولات کشاورزی و دامی بیمه شده خود نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر بیمه ندارند و می‌توانند با ورود به سامانه جامع صندوق بیمه کشاورزی و با ثبت اطلاعات هویتی خود در بخش ویژه مشتریان، خسارت وارده را ثبت کنند و یا تلفنی اعلام خسارت کنند.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین بیمه گزارانی که نیاز به تمدید بیمه دام‌های خود دارند نیز می‌توانند از طریق سامانه جامع صندوق بیمه کشاورزی، نسبت به تمدید بیمه نامه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که برای نخستین بار می‌خواهند دام‌های خود را بیمه کنند می‌توانند از طریق تماس تلفنی با دفاتر صندوق بیمه کشاورزی شهرستان‌ها، این کار را انجام دهند و نیازی به مراجعه حضوری نیست و پلاک گذاری دام‌های بیمه شده نیز پس از پایان اردیبهشت انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید