Iranian Agriculture News Agency

ثبت کلیه اطلاعات بهره برداران کشاورزی در سامانه جامع پهنه بندی استان

معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان خراسان جنوبی از ثبت کلیه اطلاعات بهره برداران کشاورزی در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت دادهای کشاورزی به تفکیک بخش در سامانه خبر داد.

ثبت کلیه اطلاعات بهره برداران کشاورزی در سامانه جامع پهنه بندی استان

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با بیان اینکه کلیه اطلاعات بهره برداران کشاورزی در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت دادهای کشاورزی به تفکیک بخش در سامانه ثبت گردیده است، گفت: در بخش زراعت سطح محصولات آبی استان 2015 هکتار کاهش وسطح محصولات دیم 7599 هکتار افزایش داشته است که در مجموع 8 درصد افزایش سطح و از نظر تولیدات 5 درصد کاهش(معادل 24774 تن) نسبت به سال 97 را نشان می دهد.

محمد حسین اکبری افزود: در بخش باغبانی سطح بارور باغی استان 3467 هکتار معادل 5 درصد کاهش و سطح غیر بارور معادل 48 درصد (7506 هکتار) نسبت به سال 97  افزایش داشته است واز نظر تولیدات با احتساب تولید محصولات گلخانه ای 2290 تن کاهش را نسبت به سال قبل نشان داده می شود.

وی کشت گلخانه ای را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در بخش گلخانه ها تا کنون 247 واحد گلخانه سبزی و صیفی فعال در سامانه ثبت گردیده که نسبت به سال گذشته 14 واحد بیشتر است و همچنین از نظر سطح و تولیدات به ترتیب 15 هکتار و 2594 تن کاهش نسبت به سال 97 داشته ایم.

معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی به افزایش تولید در بخش شیلات اشاره کرد و ادامه داد: تعداد مزارع فعال ثبت شده دربخش شیلات نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش و از نظر سطح 13 درصد و از نظر تولید 3 درصد افزایش نسبت به سال 97 را نشان میدهد.

اکبری تولید عسل را مثبت ارزیابی کرد و تشریح کرد: در بخش زنبور عسل با توجه به نهایی شده اطلاعات در تاریخ 1/12/98 تولید این محصول در استان معادل 185521 کیلو گرم می باشد که نسبت به سال گذشته 18521 کیلوگرم افزایش داشته است.

وی در پایان گفت: با توجه به کاهش ها و افزایش های صورت گرفته در سامانه معاونت ها و مدیریت های تخصصی استان، لازم است مدیران شهرستانها،کارشناسان موضوعی استان و شهرستان و نیز مروجین پهنه بندی، با توجه به زمان باقیمانده تا پایان سال نسبت به بازنگری و در صورت نیاز ثبت و ویرایش اطلاعات بهره بردان مطابق واقعیت در سامانه مذکور اقدام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید