Iranian Agriculture News Agency

جذب 150 میلیون تومان اعتبار از محل اسناد خزانه

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان با اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده به بخش شیلات استان، اظهار کرد: در سال جاری توانستیم 150 میلیون تومان اعتبار از محل اسناد خزانه شیلات کشور برای خراسان جنوبی اخذ کنیم که به وقتش هزینه خواهد شد.

جذب 150 میلیون تومان اعتبار از محل اسناد خزانه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدمهدی سعیدی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و فروش ماهی قرمز در استان امسال فروش ماهی قرمز در مراکزی که زیر نظر دامپزشکی و شیلات جهاد کشاورزی استان است انجام می‌شود و مانند سال‌های دیگر هر فردی به صرف داشتن مجوز از شهرداری و دامپزشکی اجازه فروش ماهی قرمز را ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحث بیماری کرونا و کاهش درآمد افرادی که شغل آنها پرورش ماهی زینتی است امسال توزیع ماهی قرمز فقط توسط افرادی خواهد بود که شغل آنها فروش ماهیان زینتی است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: طی سال‌های گذشته دو شرکت تعاونی فعال در بخش شیلات در استان داشتیم اما در حال حاضر این دو شرکت تعاونی غیرفعال است.

سعیدی در مورد پرورش زالو در خانه و در قالب مشاغل خانگی، تاکید کرد: پرورش زالو در قالب مشاغل خانگی نیست پرورش آن در خانه توصیه نمی‌شود به دلیل مشترک بودن برخی از بیماری بین انسان و دام بهتر است پرورش زالو در خانه نباشد. 

وی اظهار کرد: افرادی که در خانه زالو پرورش می‌دهند تحت نظارت شیلات نیستند و این اقدام غیر مجاز است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای پرورش زالو به صورت مجاز و رعایت نکات بهداشتی در استان پیگیر اخذ مجوز هستیم.

وی در مورد اشتغال ایجاد شده از طریق پرورش زالو، بیان کرد: در زمینه زالو اطلاعات دقیقی در استان نداریم چراکه تحت نظارت شیلات نیست.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در پاسخ به اینکه بیماری کرونا از طریق گونه های آبزی پروری قابل انتقال است، گفت: با توجه به اینکه این مسئله در حوزه شیلات جهادکشاورزی نیست اما تا کنون مسئله ای مبنی بر انتقال بیماری کرونا از آبزی به انسان اثبات نشده است و در خراسان جنوبی نیز در این خصوص گزارشی نداشته‌ایم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید