Iranian Agriculture News Agency

تخصیص 20 درصد اعتبارات آبزی پروری خراسان‌جنوبی

در مرداد ماه امسال بعد از سفر ریاست سازمان شیلات ایران به خراسان‌جنوبی توانستیم تسهیلاتی در این زمینه اخذ کنیم و 300 هزار بچه ماهی گرمابی از زابل وارد خراسان‌جنوبی کنیم.

تخصیص 20 درصد اعتبارات آبزی پروری خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدمهدی سعیدی در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: در مرداد ماه امسال بعد از سفر ریاست سازمان شیلات ایران به خراسان‌جنوبی توانستیم تسهیلاتی در این زمینه اخذ کنیم و 300 هزار بچه ماهی گرمابی از زابل وارد خراسان‌جنوبی کنیم.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که اعتبارات شیلات استان در سال جاری 350 میلیون تومان بوده،گفت: با توجه به این‌که اعتبارات شیلات از محل سه درصد گاز و نفت است تا کنون 20 در صد تخصیص داشته و در صورت تخصیص بیشتر اقدامات بیشتری در راستای آبزی‌پروری در خراسان‌جنوبی انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که وزن ماهی‌های وارد شده به طور میانگین یک گرم بود، افزود: به دلیل این‌که در استان مزرعه واسط برای نگهداری این گونه ماهی نداشتیم به اجبار ماهی را بین پرورش دهندگان این نوع ماهی در استان توزیع کردیم.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در شهر قاین مزرعه واسط با ظرفیت 500 هزار قطعه در سال در زمینی به مساحت 2500 متر مربع در حال ساخت است که تا کنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا فروردین ماه سال آینده افتتاح شود.

سعیدی در مورد پرورش ماهی آرتمیا، عنوان کرد: این نوع ماهی بیشتر به عنوان غذای ماهیان دیگر و ماهی زینتی مورد استفاده است و برای پرورش این نوع ماهی نیز استخری دو هزار متر مکعبی در قاین احداث شده و ظرفیت پرورش دو تن ماهی آرتمیا در سال را دارد.

وی اظهار کرد: ماهی آرتمیا در منابع آبی با شوری بالا پرورش پیدا می‌کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در مورد پرورش ماهی تیلاپیا نیز با توجه به پیگیری های صورت گرفته قرار است این نوع ماهی در فروردین ماه سال آینده وارد استان شود.

سعیدی تصریح کرد: ماهی تیلاپیا بین افزادی توزیع خواهد شد که مجوز پرورش از نظام پزشکی داشته باشند.

وی از انعقاد قرار داد مشارکتی بین بخش خصوصی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در مورد پرورش ماهی زینتی خبر داد و گفت: به منظور راه‌اندازی مشاغل خانگی ماهی زینتی در اختیار متقاضیان قرار میگیرد ضمن اینکه برای این کار 50 میلیون تومان تسهیلات چهار درصد نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید