Iranian Agriculture News Agency

اختصاص ۱۹ میلیارد تومان برای رفع مشکلات آبی عشایر خراسان جنوبی

رئیس سازمان امور عشایر کشور از اختصاص ۱۹ میلیارد تومان از ردیف ملی برای رفع مشکلات آبی عشایر استان طی این سفر خبر داد و گفت: پروژه‌های حوزه راه عشایری باید از طریق اعتبارات استانی اجرایی شود.

اختصاص ۱۹ میلیارد تومان برای رفع مشکلات آبی عشایر خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، کرمعلی قندالی در شورای عشایر خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی با وجود بیابانی بودن، سرشار از مزیت‌ها و استعدادهایی بوده که به نحو شایسته مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان عشایری کشور است، افزود: جدا از بحث زیرساخت‌ها، بهداشت و درمان، فرهنگ به معنای عام و آموزش به معنای عام از دغدغه‌ها در حوزه عشایر خراسان جنوبی است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور بیان کرد: برای رفع این دغدغه‌ها، دستگاه‌های متولی باید از ستادهای ملی حوزه خود مطالبه کنند.

قندالی اظهار کرد: در سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح زنجیره‌ای تولید گوشت قرمز در کشور تخصیص می‌یابد.

وی افزود: آئین نامه ساماندهی امور عشایری را به مجلس بردیم تا به قانون تبدیل کنیم که اگرچه این آئین نامه نیازمند بازنگری است، اما ۹۰ درصد از آن در هر برهه از زمان قابل اجرا بوده که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور بیان کرد: در سال ۹۴ نزدیک به ۱۰ هزار تن کنسانتره بین جامعه عشایری توزیع شده که این میزان طی سال گذشته به ۱۸۰ هزار تن رسیده است.

قندالی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات دامپروری به عشایر خراسان جنوبی پرداخت شده است، تصریح کرد: عشایر خراسان جنوبی برای ۵۰ گالن آب ۵۰ هزار تومان هزینه می‌کنند و این در حالی است که این هزینه در شهر برای این مقدار آب ۶۰۰ تومان است که نیاز است شکاف طبقاتی برداشته شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری هشت هزار خانوار و در سال آینده ۱۷ هزار خانوار عشایری در سطح کشور از اجرای طرح پنل خورشیدی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور یادآور شد: فرمانداران در تأمین زیرساخت‌های عشایری استان و بسیج سازندگی استان نیز در حوزه احداث سرویس‌های بهداشتی در مناطق عشایری همکاری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید