Iranian Agriculture News Agency

محصول مزیت‌دار خراسان جنوبی، معجزه‌ای برای تسکین تب و درد

یوه عناب از حدود دو هزار سال قبل در مصارف دارویی و تغذیه کاربرد داشته است است و در کشور ایران نیز قبل و بعد از اسلام از عناب به وفور استفاده غذایی و دارویی به عمل آمده است.

محصول مزیت‌دار خراسان جنوبی، معجزه‌ای برای تسکین تب و درد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، عناب را یکی از محصولات مزیت دار استان خراسان جنوبی برشمرد و گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن 98 درصد سطح زیرکشت محصول عناب به عنوان اولین تولیدکننده انحصاری این محصول درک شور و دومین تولید کنده جهان شناخته می‌شود.

غلامرضا قوسی افزود: در حال حاضر سطح زیرکشت عناب در استان 3 هزار و 600 هکتار است که سالانه بیش از 6 هزار و 500 تن در استان برداشت می‌شود.

گفتنی است، عناب به دلیل وجود مواد قندی به میزان 74/36 در عناب تازه، 71/77 درصد در عناب خشک و نیز مواد پروتئینی و مواد لعابی فراوان از نظر غذایی اهمیت ویژه ای دارد که  به صورت تازه و خشک مصرف می شود.

همچنین عناب خاصیت ملین دارد و مصرف آن هیچگونه تحرکی در دستگاه هاضمه ایجاد نمی ‌کند جوشانده عناب در آب و یا شیر خاصیت ملین دارد و انتقال مواد در لوله گوارشی را تسهیل و مصرف آن ادرار را زیاد کرده و به دفع سموم بدن از این طریق کمک می کند.

لازم به ذکر است که، میوه عناب سرشار از ویتامین c است و به دلیل مواد قندی موجود در آن در تهیه کمپوت و شیرینی از آن استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید