Iranian Agriculture News Agency

تنظیم سند سازگاری با کم‌آبی برای بهره‌وری در کشاورزی خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای افزایش بهره وری آب، سندی با عنوان سازگاری با کم آبی در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع پایه تولید با هدف ارتقای درآمد بهره برداران و افزایش ضریب بهره وری خود اتکایی محصولات کشاورزی، به منظور استفاده صحیح از منابع آب و خاک با تاکید بر محوریت آب مد نظر قرار گرفته است.

تنظیم سند سازگاری با کم‌آبی برای بهره‌وری در کشاورزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با بیان اینکه خراسان جنوبی در اقلیم کم آبی واقع شده است، گفت: برای سازگاری با این اقلیم و رفع موانع خشکسالی، سیاستگذاری جامعی صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: برای افزایش بهره وری آب، سندی با عنوان سازگاری با کم آبی در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع پایه تولید با هدف ارتقای درآمد بهره برداران و افزایش ضریب بهره وری خود اتکایی محصولات کشاورزی، به منظور استفاده صحیح از منابع آب و خاک با تاکید بر محوریت آب مد نظر قرار گرفته است.

قوسی اظهار کرد: در مدیریت زراعت ابتدا توسعه کشت های نشایی را هدف گذاری کردیم که به صورت نشا در فضای گلخانه نگهداری شده و سپس به فضای آزاد منتقل می شوند.

وی ادامه داد: این امر علاوه بر کاهش مصرف آب، موجب کاهش هزینه نیز می شود و این برنامه در مورد صیفی جات و جالیز عملی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود:  در این راستا ۵۵۰ هکتار پنبه در سطح استان کشت شده و مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته و همچنین برای کشت های نشایی هفت دستگاه کارنده وارد استان شده که برای آشنایی کاربران و کشاورزان کلاس های آموزشی برگزار شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید